دموکرات های آمریکا اجرایی شدن برجام را جشن گرفتند

در یک مهمانی خصوصی با حضور دنیس مکدانا رئیس کارکنان کاخ سفید، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان از نقش همکارانش از جمله لوید داگت، دیوید پرایس و جن شاکووسکی نمایندگان این مجلس در جلوگیری از شکست توافق در کنگره قدردانی کرد.

دموکرات های آمریکا اجرایی شدن برجام را جشن گرفتند

به گزارش ۸دی، به نقل از جام نیوز،  یکشنبه به عنوان “روز پذیرش” توافق هسته ای ایران شناخته شد که با دستور رئیس جمهور آمریکا، از حزب دموکرات، برای آمادگی جهت لغو و توقف اجرای تحریم های هسته ای ایران در روز اجرای توافق همراه بود. اتحادیه اروپا هم گام مشابهی برداشت.

 

بی بی سی نوشت: “روز اجرای” توافق روزی است که آژانس تأیید کند ایران به تعهدات مقدماتی خود در مورد غنی سازی، مواد غنی شده و تأسیسات اراک عمل کرده و همزمان تحریم های هسته ای اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران عملا لغو یا متوقف شود.

 

ایران پیش بینی کرده روز اجرا حدود دو ماه دیگر باشد، هرچند آمریکایی ها می گویند احتمالا بیشتر طول می کشد.

 

برجام با مخالفت شدید جمهوری خواهانی که اکثریت هر دو مجلس کنگره را در دست دارند روبرو بود، اما دموکرات ها مانع هرگونه قطعنامه ای در رد آن توافق شدند.

 

پولیتیکو گزارش داد که در یک مهمانی خصوصی با حضور دنیس مکدانا رئیس کارکنان کاخ سفید، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان از نقش همکارانش از جمله لوید داگت، دیوید پرایس و جن شاکووسکی نمایندگان این مجلس در جلوگیری از شکست توافق در کنگره قدردانی کرد.

 

آقای مکدانا در این جلسه گفت که “دانش” و “منافع ملی” پیروز آن نبرد بودند.

 

خانم پلوسی هم به خاطر تلاش هایش در این زمینه، با قدردانی دموکرات ها روبرو شد.

 

خانم پلوسی گفت:‌ “آن حادثه بدون تلاش تک تک شما ممکن نبود.”

 

به دنبال پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در ماه ژوئیه، کنگره آمریکا دو ماه فرصت داشت تا این توافق را بررسی کند. جمهوری‌خواهان به شدت منتقد توافق بودند و می‌گفتند باراک اوباما امتیازات زیادی به ایران داده است.

 

حتی در صورتی که قطعنامه ای در رد توافق به تصویب می رسید، آقای اوباما آن را وتو می کرد و جمهوری خواهان آرای لازم را برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور نداشتند.

 

از سوی دیگر روز چهارشنبه در ایران هم رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی ایران، مصوبه این شورا برای اجرای برجام را تایید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه