هدف ایران رساندن بمب هایش به آمریکاست!/ سیاستی در قبال ایران نداریم

«اگر کمی وسیع تر به این موضوع نگاه کنیم، می توان گفت اعضای کنگره این حق را دارند که از سیاست دولت در قبال ایران سئوال کنند و یا اینکه اصلا ما سیاستی در قبال ایران داریم؟»

هدف ایران رساندن بمب هایش به آمریکاست!/ سیاستی در قبال ایران نداریم

به گزارش ۸دی، به نقل از جام نیوز، پس از آزمایش موفق موشک بالستیک دوربرد عماد، مقامات و رسانه های آمریکایی به صورت گسترده ای به فضاسازی در این رابطه پرداخته اند و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

در همین راستا روزنامه آمریکایی “واشنگتن پست” (Washington Post) با انتشار گزارشی تحت عنوان “ما اصلا سیاستی در رابطه با ایران داریم؟” از ارسال نامه ای جدید از سوی سناتورها به رئیس جمهور آمریکا خبر داده و به انتقاد شدید از سیاست های اوباما در قبال ایران پرداخته است.

این در حالی است که روز چهارشنبه نیز دو نامه اعتراضی دیگر از سوی نمایندگان آمریکایی [یکی از طرف “اد رویس” رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا و دیگری از طرف هشت نفر از اعضای کمیته روابط خارجی سنا]، در واکنش به آزمایش موشکی ایران، خطاب به اوباما نوشته شده بود.

در گزارش “واشنگتن پست” آمده است: «سناتور “مارک کرک” و “کلی آیوت” با ارسال نامه ای به پرزیدنت اوباما از وی درباره اقدام موشکی اخیر ایران توضیح خواسته و نوشته اند: آزمایش اخیر موشک های بالستیک ایران به سه دلیل، نگران کننده و مشکل ساز است.

اول اینکه این آزمایش، موجب پیشبرد برنامه موشک های بالستیک قاره پیمای ایران است و این موضوع به برنامه هسته ای این کشور بی ربط نیست. تنها هدف ایرانی ها از موشک های بالستیک قاره پیما، توانایی رساندن بمب هسته ای به ایالات متحده است.

دوم اینکه موشک دوربرد بالستیکی که ایران هفته گذشته [میلادی] آزمایش کرده است به احتمال زیاد توان تهران در هدف گرفتن اسرائیل را بهبود می بخشد؛ اسرائیلی که نزدیک ترین و قابل اعتمادترین متحد ما در خاورمیانه است.

و اما سومین دلیل این است که با وجود برنامه جامع اقدام مشترکی که به تازگی به دست آمده، نقض اخیر قوانین بین المللی نشان دهنده ادامه تمایل ایران به نادیده گرفتن تعهداتش است.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: «سناتورها با یادآوری سخنان ژنرال “مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا که گفته بود “تحت هیچ شرایطی، فشار بر ایران در برنامه موشک های بالستیک نباید کم گردد” از اوباما می پرسند: “پس دولت در این رابطه چه چیزی آماده کرده است؟”

در ادامه این گزارش آمده است: «اگر کمی وسیع تر به این موضوع نگاه کنیم، می توان گفت اعضای کنگره و افرادی که خارج از دولت قرار دارند، این حق را دارند که از سیاست دولت در قبال ایران سئوال کنند و یا اینکه اصلا ما سیاستی در قبال ایران داریم؟ دولت آمریکا در تلاش برای دستیابی به توافق هسته ای با تاکید بسیار وعده می داد که این توافق تاثیری بر تلاش های آمریکا در دفاع از متحدانمان در منطقه ندارد و همچنین مقابله با ایران در دیگر مسائل، تحت پوشش برجام نیست.

اما از زمان امضای توافق، ایران یک آزمایش موشکی که ناقض قطعنامه سازمان ملل است را به انجام رسانده و نیروها و تسلیحات خود را به سوریه فرستاده و حمایت خود از “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه را پررنگتر کرده است.»

این روزنامه آمریکایی در انتها آورده است: «این موضوع باید به صورت گسترده مورد توجه کنگره قرار گرفته و با برگزاری جلسات استماع، پاسخی قانونی به آن داده شود. در کمپین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ نیز باید مسئله ایران به روشنی تعریف شود. آیا ما قصد داریم به راحتی به ایران اجازه دهیم هر چه می خواهد انجام دهد بدون آنکه عواقبی متوجه آن باشد؟»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه