نظر نیکومنش راجع به سردار همدانی/ پیگیری نیازها وکاستی های هیات های مذهبی/برنامه ریزی شهردار برای مداحان شهر رشت

مظفر نیکومنش نودهی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با حضور مداحان و هیات های مذهبی رشت با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت : بی کفایتی آل سعود باعث رخ دادن چنین حادثه ای شد و باید حاکمان سعودی پاسخگو باشند

نظر نیکومنش راجع به سردار همدانی/ پیگیری نیازها وکاستی های هیات های مذهبی/برنامه ریزی شهردار برای مداحان شهر رشت

به گزارش ۸دی؛ مظفر نیکومنش نودهی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با حضور مداحان و هیات های مذهبی رشت با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت : بی کفایتی آل سعود باعث رخ دادن چنین حادثه ای شد و باید حاکمان سعودی پاسخگو باشند.

وی با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی به دست تروریست های داعش افزود: سردار همدانی از بزرگترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه مداحان و هیات های مذهبی باید به بیان مسائل روز بپردازند افزود: باید مراسم ها به گونه ای مدیریت شود که مردم با حضور در هیات های مذهبی از موقعیت روز کشور آگاه شوند.

نیکومنش نودهی با تاکید بر اینکه  فرهنگ ایثار و شهادت  در بین جوانان و نسل آینده را  در هیات های مذهبی می توان احیا کرد تصریح کرد: نیازها و کاستی های هیات های مذهبی می بررسی شود.

در این جلسه امیر حسین علوی با بیان اینکه برای آینده فرهنگی و مذهبی رشت باید یک برنامه عملیاتی تدوین شود تا مراسم ها بر پایه یکسری اصول برگزار شوند افزود: با توجه به اینکه هیات های مذهبی در دل محلات حضور داند باید از ظرفیت آنها در ترویج فرهنگ اسلامی استفاده شود.

عضو شورای اسلامی رشت تاکید کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی باید از مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی بهره گرفت.

رضا رسولی نیز در این جلسه توجه به فرهنگ بومی در برگزاری مراسم های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید در برگزاری مراسم ها از آداب و سنن بومی فاصله گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت افزود: باید برای احیا ی فرهنگ بومی و اصیل گیلانی در برپایی مراسم های مذهبی برنامه ریزی کرد.

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی امور کانون مداحان  افزود: ۵۰۰ مداح در سطح شهر رشت در هیات های مذهبی فعالیت دارند و برای استفاه از توان مداحان در انتقال فرهنگ عاشورایی برنامه ریزی می شود.

شهردار رشت تقویت و حمایت از هیات های مذهبی را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای انجام اینکار برنامه تدوین می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه