تجمع مخالفان برجام پایان یافت + تصاویر

مخالفان برجام پس از ۶ روز تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی به اجتماع خود پایان دادند.

تجمع مخالفان برجام پایان یافت + تصاویر

به گزارش ۸دی ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۳ روز از تابستان امسال گذشته بود که نتیجه یک سال و ۱۰ ماه از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۶ قدرت جهانی موسوم به گروه ۵+۱ با عنوان حقوقی “برجام” وارد دایره واژگان سیاسی ایرانیان شد.

پس از قرائت متن برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) در هتل کوبورگ وین توسط “محمدجواد ظریف” وزیر خارجه کشورمان و “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، طرفین ملزم شدند تا ظرف نزدیک به ۳ ماه، چارچوب‌های نهایی اجرای متن توافق را مقرر و معین کنند.پس از آن بود که مجلس شورای اسلامی با ورود به ماجرا، رسیدگی به متن برجام را در دستور کار خود قرار داد و در همین راستا، کمیسیونی تحت عنوان “کمیسیون ویژه برجام” با حضور ۱۵ تن از نمایندگان خانه ملت تشکیل شد.

این کمیسیون، یک روز قبل از شروع تعطیلات تابستانی پارلمان، استارت کار خود را زد و در جلسات خود از تیم‌های سابق و کنونی مذاکره‌کننده هسته‌ای، “محمد نهاوندیان” رئیس دفتر رئیس‌جمهور و حتی “یوکیو آمانو” رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی دعوت به حضور کرد.

با همه این تفاسیر، قرار است که روز یکشنبه (۱۲ مهرماه) گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت شود و تأیید یا عدم تأیید متن برجام به رأی نمایندگان بهارستان برسد و شنیده‌ها حاکی است که کمیسیون نام‌برده با متن برجام به طور مشروط موافقت کرده و با تعیین چارچوب‌ها و خطوط قرمز لازمه، دست دولت را در اجرای آن باز گذاشته است.

برجام

اما مخالفان برجام، با این توافق مشروط هم مخالف هستند و همین رویکرد، آنها را از سه‌شنبه (۷ مهرماه) به تجمع مقابل درب شماره یک مجلس کشانده است.

برجام

امروز؛ ششمین روز از تجمع موسوم به « غیرت» در مقابل مجلس برخلاف اعلام فرمانداری که این تجمع غیرقانونی بوده و مجوز لازم را برای ادامه ندارد، همچنان در حال برگزاری است.

امروز نمایندگانی دیگر از مجلس در جمع تجمع کنندگان حاضر شدند و نیروی انتظامی را خطاب قرار داده و از این جمع حمایت کردند.

برجام

برجام

لاله افتخاری و مسعود میرکاظمی از دیگر نمایندگان تهران، نیز صبح امروز در میان تجمع‌کنندگان قرار گرفتند.

برجام

این تجمع ۶ روزه دقایقی پیش با سخنرانی عمار عمارلو روحانی که به عنوان اولین معترض به برجام از قم به همراه خانواده خود در مقابل مجلس قرار گرفته بود با تذکر پلیس به پایان رسید اما در این مدت برخی مسئولان نیز در میان این جمع حاضر شده و سخنانی را ایراد کرده بودند.

برجام

حسینی الست رایزن فرهنگی سابق سفارت ایران در بلغارستان، حجت‌الاسلام رسایی، حجت‌الاسلام نبویان، حسین شریعتمداری، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون برجام، آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی، حجت‌الاسلام حسینی نماینده قزوین، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس و عطاالله حکیمی نماینده رودبار و فرج الله سلحشور، کوشکی و … در جمع معترضان حاضر شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه