مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در صومعه سرا برگزارشد

مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در در بقعه متبرکه سید سلیمان و سید حمزه روستای نفوت برگزارشد.

مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در صومعه سرا برگزارشد

به گزارش ۸دی به نقل از واران نیوز، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت : بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان مرکزی اوقاف، این مسابقات در رشته‎های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم، اذان ، و در رده سنی بالای ۱۸ سال در دو بخش برادران و خواهران برگزار شده است .

عزیز خادم شریف با اشاره به اینکه آزمون سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی در بقعه متبرکه آقا سید سلیمان و سید حمزه روستای نفوت برگزارشده است افزود : این مسابقات که با حضور ۱۰۰ نفر از برادران و خواهران در رشته های قرائت، ترتیل و اذان ، حفظ که شامل جز۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل در مرحله شهرستانی برگزار شد.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند، ادامه داد: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و همچنین آشنایی و انس هرچه بیشتر نسل جوان با قرآن کریم را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.
خادم شریف برگزاری مسابقات قرآنی را از اهداف و برنامه های اداره اوقاف برشمرد و اظهار داشت : برگزاری این گونه مسابقات باعث انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن کریم، آشنایی با مبانی قرآنی و در نهایت روی آوردن سبک زندگی بر مبنای قرآن در جامعه می شود.
وی افزود : جمع و گردهمایی این جوانان قرآنی می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد وحدت، هم‌دلی، تعامل و همکاری مثبت را فراهم کند.

gho-1 gho-2 gho-3 gho-8

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه