اندر حکایات قطعی مکرر اینترنت گیلان؛ آقایان اگر نمی توانید مدیریت کنید استعفا دهید

این روزها اهالی رسانه و فضای مجازی استان گیلان بیش از هرچیز با قطعی مکرر اینترنت دست و پنجه نرم می کنند و این درحالیست که مدیران مربوطه استان همچنان با لبخند پشت میز مدیریت خود چای می نوشد.

اندر حکایات قطعی مکرر اینترنت گیلان؛ آقایان اگر نمی توانید مدیریت کنید استعفا دهید

به گزارش ۸دی به نقل از کاسپین ، شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی است به دلیل عملکرد ضعیف و البته بی تدبیری مدیرانش مورد خشم و نارضایتی عموم مردم و به ویژه اهالی رسانه و فضای مجازی قرار گرفته اند.

قطعی مکرر اینترنت هرچند تاریخی به درازای ورود اینترنت به کشور دارد اما در روزهای اخیر دیگر صبر و حوصله را از مردم ستانده است و رسانه ها و خبرگزاری ها را به ستوه آورده، و جالب اینجاست که مدیران ذی ربط حتی زحمت عذرخواهی و تلاش برای بهبود اوضاع را هم به خود نمی دهند.

قبل از آنکه به تحلیل و بررسی این موضوع بپردازیم بد نیست به رخدادهای اخیر شرکت مخابرات و اداره کل مربوطه نیز نیم نگاهی مختصر بیاندازیم.

موضوعی که در ماههای اخیر صدایش بیش از همیشه به گوش رسید و سر و صدا هم ایجاد کرد استخدام فرزند یکی از اعضای شورای شهر رشت بدون شرکت در آزمونهای استخدامی و تنها بر اساس رابطه در شرکت مخابرات بود که نشان داد روال باج دادن و باج گرفتن و بده بستان های پشت پرده در این اداره متبلور و مشهود است.

آقازاده ای که در عین ناباوری همگان و درحالیکه افرادی با مدرک های کارشناسی ارشد و دکتری در این استان بیکار هستند با مدرک دیپلم به عنوان کارشناس در اداره مذکور مشغول به کار می شود و گواه ملموسی می شود که قانون مداری و احترام به ضوابط، عدالت، انصاف و پاکدستی از این اداره چندی است رخت بر بسته است.

موضوع دیگر در این اداره پر رمز و راز، پرداخت مبالغ هنگفت ۲۶۰ میلیونی به عنوان پاداش به برخی پرسنل است که مسئولین محترم مخابرات استان نیز خود به آن در برنامه زنده تلویزیونی اعتراف کرده اند. مبالغی که در شرایط سخت اقتصادی کشور و فشارهای سنگین دشمنان مستکبر بر مردم و سفره های آنان نشان از فاصله گرفتن مسئولان از آرمانهای امام و انقلاب، ساده زیستی، مردم واری و توجه به بیت المال دارد.

اعطای پست مشاوره و دستیار ویژه به خواهرزاده یکی از نمایندگان هم در ادامه اقدامات ناصواب این اداره دیگر پازل بی کفایتی آقایان را تکمیل می کند، جالب تر این جاست که این پست درحالی به این آقازاده عنایت شده است که رشته تحصیلی او کاملا غیرمرتبط با عملکرد فنی مخابرات است.

اما همه این اتفاقات و رخدادها که به دلیل بی تدبیری و کج سلیقگی برخی مدیران استان رخ داده و هر کدام دل آدمی را به میزانی به درد آورده را هم کنار بگذاریم و با اغماض از آنها چشم پوشی کنیم معضل این روزهای گیلان را که قطعی مکرر اینترنت است نمی توانیم نادیده بگیریم زیرا موجب شده بخش عمده ای از افراد استان دچار مشکلات عدیده ای شده و عملا به جنگ با این مشکل بروند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که برای انتخاب واحد یا حذف و اضافه آموزشی نیاز به اینترنت داشته اند دچار مشکل شده اند، بسیاری از خدمات پستی و ارتباطی، خرید و فروش بلیط هواپیما و قطار، شعب کشیک بانک ها، نقل و انتقالات اینترنتی پول و دهها و صدها موضوع دیگر که به دلیل این بی تدبیری ها در هاله ای از ابهام و تعجب از کار ایستاده اند را نیز به این لیست اضافه باید کرد.

اما در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات عرصه خبر رسانی یکی از مهم ترین حوزه هایی است که فقدان آن هرچند شاید برای مدیران خوشایند باشد تا ضعف ها و کم کاری هایشان دیده نشود و مردم را در ناآگاهی گذارده و خود بر مرکب بی تدبیری ها بتازند اما برای مردم به ویژه نخبگان و فرهیختگان این رویه حاکی از عقب ماندگی در حوزه های مدیریتی و اداره استان گیلان در این حوزه است.

متاسفانه قطعی خطوط ارتباطی اینترنت این روزها بیش از هر حوزه ای به خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی آسیب زده است و موجب شده روند اطلاع رسانی آنها دچار اختلالات عمده ای شده و مخاطبان آنها را نیز که سرمایه های اصلی رسانه ها هستند با نارضایتی مواجه کند.

خبرگزاری هایی که در دولت اخیر اغلب از دریافت یارانه مناسب نیز محروم شده اند و با هزینه های شخصی و بعضا دهها میلیونی اداره می شوند با این روند قطعی مکرر اینترنت دچار ضررهای مالی شدیدی می شوند و معلوم نیست چه کسی می خواهد این غرامت ها را پرداخت کند و ضررها را جبران کند؟ آیا آقایان در شرکت مخابرات استان حاضر خواهند بود از پادش های میلیونی خود بخشی از خسارات را جبران کنند؟ آیا آقای نماینده و یا عضو شورای شهر حاضرند به اندازه حقوق یک ماه آقازاده هاشان که بدون صلاحیت مشغول به کار شده اند برای بهبود اوضاع هزینه کنند؟

پاسخ بدون تردید منفی است و تنها چیزی که به سهولت قابل مشاهده است بی تفاوت بودن مسئولان مربوطه و نوشیدن چای خوش طعم دیار میرزاکوچک خان جنگلی پشت میز مدیریت با تبسمی ملیح بر لبانشان است که حتی به خود زحمت عذرخواهی از مردم و رسانه ها را نمی دهند و چه خوب می شود که روزی انقلاب اسلامی ایران از لوث وجود مدیرانی که خود را فراتر از مردم می دانند و در رفع مشکلاتشان نمی کوشند پاک و طاهر شود.

و در پایان در حالیکه صادقانه در محضر خدا شما مردم عزیز را به قضاوت دعوت می کنیم پیشنهادی نیز برای مدیرکل محترم و رئیس شرکت مخابرات استان داریم و آن هم اینست که برای آبادی دنیا و آخرت خود “اگر توان و کفایت مدیریت عرصه را ندارید استعفا دهید”.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
02
کوبنده بود احسنت ولی ای کاش یک طرفه به قاضی نروید
گیلانی
درود بر شما. وضعیت اینترنت در گیلان افتضاح است. اینترنت ایرانسل هم در برخی از استان های مجاور به مراتب بهتر از گیلان است. معلوم نیست آقایان مدیر چه کار می کنند!!!!
در حاشیه