مقابله جسورانه با برنامه موشکی ایران را در دوران پس از «برجام» ادامه می‌دهیم

معاون موقت وزیر خزانه‌داری آمریکا در یادداشتی نوشته کشورش سیاستی که به گفته وی «مقابله جسورانه» با برنامه موشکی ایران است را در دوران پس از توافق هسته‌ای پی خواهد گرفت.

مقابله جسورانه با برنامه موشکی ایران را در دوران پس از «برجام» ادامه می‌دهیم

به گزارش۸دی به نقل از فارس، «آدام زوبین»، معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در یادداشتی نوشته واشنگتن »مقابله جسورانه» با برنامه موشکی ایران در دوران پس از توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

تحلیل‌گران، ممنوعیت هر گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را یکی از اشکالات قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌دانند.

خبرگزاری فارس پیش از این در جمع‌بندی اشکالات قطعنامه ۲۲۳۱ گزارش داده بود موشک‌های شهاب ۱و ۳، سجیل و عاشورا طبق گزارشهای قبلی شورای امنیت (S/2013/331 و S/2012/395)  موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شناخته می‌شوند.

«زوبین» در یادداشت روز پنجشنبه خود که در روزنامه «ساوث فلوریدا سان سنتینل» به نگارش در آورده می‌نویسد واشنگتن پس از امضای سند «برجام» این کشور را به ابزارهای بهتری برای کاستن از آنچه به ادعای او «حمایت دولتی ایران از تروریسم» است مجهز می‌کند. او می‌افزاید: «و ما به مقابله جسورانه با برنامه موشکی ایران ادامه می‌دهیم.»

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین خاطرنشان کرده بر خلاف آنچه عده‌ای می‌گویند گشایش ایران در برابر جامعه بین‌المللی، در دوران پس از توافق هسته‌ای، این کشور را در برابر اجرای «مکانیسم ماشه» یا بازگشت آنی تحریم‌ها مصون نمی‌کند. زوبین نوشت، در واقع عکس این صحیح است: «با تازه شدن روابط تجاری ایران با سایر کشورهای دنیا، تنها آسیب‌پذیری اقتصادی و مالی این کشور در برابر بازگشت آنی تحریم‌ها بیشتر می‌شود.»

«زوبین» همچنین می‌نویسد: «طبق توافق ایران، بیش از ۲۰۰ شرکت و فرد مرتبط با ایران در فهرست (تحریم) آمریکا باقی مانده و با تحریم‌های مستقیم و ثانویه آمریکا رو به رو خواهند بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه