طناب پوسیده اصلاح طلبان این بار برای دکتر عارف/ صحنه گردان اصلی کیست؟

جناب آقای عارف؛ حواستان باشد که این جماعت تندرو، با کارگردانی افراطیون پشت پرده ی خود، بلایی را که سر کروبی، موسوی ،خاتمی و هاشمی آوردند، اینبار شما را با انتخاب به عنوان بازیگر نقش اول، بازیچه ی دست خویش قرار ندهند!!

طناب پوسیده اصلاح طلبان این بار برای دکتر عارف/ صحنه گردان اصلی کیست؟

به گزارش ۸دی نیوز، با مطرح شدن نام دکتر عارف برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و برخی مواضع مثبت وی در خصوص سلامت نظام انتخاباتی کشور در دوره های مختلف، موج عظیمی از هجمه و توهین افراطیون اصلاح طلب به سمت و سوی دکتر عارف روانه شد. عارف با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه از جریان سبز نامی نبرده گفته بود: ما اصلاح‌طلبان نمی‌توانیم از نظام قهر بکنیم. عارف در همان زمان یک بار بیان نموده بود؛ که جنجال بر سر مسئله حصر، موجب سوء‌ استفاده دشمنان نظام می‌شود. وی در انتخابات سال ۹۲ و در حالی که فتنه‌گران انتخابات را تحریم نموده بودند، به شکل انفرادی نامزد انتخابات شد و از سوی افراطیون و فتنه‌گران و نیز طیفی از مطبوعات اصلاح‌طلب، به عنوان «اصلاح‌طلب بدلی» و «تحریک‌شده نهادهای امنیتی» مورد حمله قرار گرفت. همچنین در بهمن ۹۲، یک نشریه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب(آسمان)، جایگاه سیاسی محمدرضا عارف را نه «فرمانده» بلکه «بازمانده» توصیف کرده بود که از سوی اصلاح‌طلبان چندان جدی گرفته نمی‌شود. و اما در جدیدترین اظهارنظرها، دوشنبه گذشته صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود که عارف مانند کروبی برای ریاست مجلس بسیار ضعیف است.(۱)

البته باید منتظر ماند و دید که با وجود اختلافات گسترده میان احزابی اعم از کارگزاران، مشارکتی‌ها، حزب منفعل اعتماد ملی و در نهایت حزب جوان‌گرای ندای ایرانیان که تازه به جمع اصلاح طلبان پیوسته است، آیا باز هم قرار است با چماق “اصلاح طلب بدلی” از میدان انتخابات آتی مجلس کنار گذاشته شود و یا قرار است این بار کارگزاران و مشارکتی‌ها نیز زیر لوای او به میدان رقابت های انتخاباتی بیایند و نام او به عنوان سرلیست فهرست اصلاح‌طلبان در تهران قرار گیرد و کار نیمه‌تمام خود را در انتخابات ۹۴ به اتمام برساند؟

اما باید دید که چه شده است که شخصیتی که تا دیروز (و البته کماکان) برخی افراطیون اصلاح طلب وی را اصلاح طلب قلابی و فردی ضعیف تلقی مینمودند، به یکباره محبوب قلب اصلاح طلبان شده است؟!

بسیاری از افراطیون اصلاح طلب مانند: سید محمد موسوی خوئینی‌ها، شیخ قدرت‌الله علیخانی، محمدرضا تابش و صادق زیباکلام ، معتقدند چهره های اصلی اصلاح طلب به دلیل سابقه ننگین حمایت و نقش آفرینی در فتنه ۸۸، و به خاطر عدم مشروعیت از سوی نظام و عدم مقبولیت از سوی مردم، زمینه و امکان حضور در جمع مردم و فعالیت به نفع اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس را نخواهند داشت و مطمئنا در انتخابات پیش رو نیز با اقبال عمومی روبرو نخواهند شد. بنابراین با سوء استفاده از چهره های خاکستری و نسبتا معتدل در جبهه ی اصلاحات مانند محمدرضا عارف، به دنبال تطهیر و بازگرداندن آبروی از دست رفته ی خود هستند. برهمین اساس، اگر افراطیون این روزها از عارف صحبت میکنند دلشان برای وی نسوخته بلکه به دنبال باز نمودن قدوم نامبارک خود به عرصه ی انتخابات مجلس، با تابلوی محمدرضاعارف هستند.

محمدرضاعارف امروز باسفر به استان گیلان در جمع عده ای از اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت و سخنرانی خواهد نمود، ولی کاش وی بداند که این به به و چه چه اصلاح طلبان، به خاطر شخصیت علمی و سوابق سیاسی وی نیست بلکه پای برخی منافع سیاسی و حزبی در میان است. مطمئنا کسانی که تا دیروز وی را اصلاح طلب بدلی و قلابی خطاب میکردند، امروز به دنبال قراردادن عارف به عنوان پلی برای عبور از بحران مشروعیت و مقبولیت خویش نزد افکار عمومی هستند.

مسئله ی دیگر در حوزه گیلان، که باید اشاره نمود میزبانی دوباره اداره ی محترم ارشاد اسلامی رشت به عنوان نهادی دولتی برای سخنرانی شخصیتی حزبی و تشکیلاتی است. علی رغم تذکرات و نصیحتهای دلسوزانه برخی رسانه های خبری استان در هفته های اخیر، مبنی برعدم استفاده از امکانات دولتی در جهت برگزاری جلسات حزبی و سیاسی و تشکیلاتی، متاسفانه این یادآوری ها هیچ تاثیری نداشته و اداره ی کل ارشاد رشت همچنان در حال تکرار این روند اشتباه در استان میباشد. هفته پیش قبل از برگزاری گردهمایی اصلاح طلبان که با سخنرانی محسن رهامی در سالن مجتمع خاتم الانبیا برگزار شد، ۸دی نیوز نکاتی را یادآوری نموده بود که متاسفانه با نادیده گرفتن آن، شاهد یک سری رفتارهای ساختارشکنانه و غیرمعقول از سوی افراد حاضر در آن جلسه بودیم، از ادای احترام و تشویق محمدخاتمی، یکی از سران فعال فتنه گرفته تا بی گناه خواندن موسوی و کروبی از سوی محسن رهامی، که البته از عاملین اصلی فتنه ۸۸ بودند.

اما در پایان یک پیشنهاد دوستانه و دلسوزانه برای دکتر عارف خواهیم داشت، و آن اینکه جناب آقای عارف؛ حواستان باشد که این جماعت تندرو، با کارگردانی افراطیون پشت پرده ی خود، همان بلایی را که سر کروبی، موسوی ،خاتمی و هاشمی آوردند، اینبار شما را با انتخاب به عنوان بازیگر نقش اول، بازیچه ی دست خویش قرار ندهند!!

محمدحسین حسینی

 

 

(http://alef.ir/vdcaoenu049noe1.k5k4.html?293397 (1

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمد
خب کجا سخنرانی کنه. مثلا اصولگرایان در مسجد ها همواره سخنرانی میکنند . بنابراین جای دیگه ای باقی نمیمونه که همون رو هم شما تاب نمی آورید. وقتی اینها هیچ جایی در مردم ندارن ، شما از چی میترسی. مردم به اینها تو دهنی میزنن . پس جای نگرانی نیست.
عبداللهی
ببین اصلاح طلبا این دفعه چه خوابی برای این بنده ی خدا دیده اند، خدا بهش رحم کنه
در حاشیه