چه کسانی پشت قضیه عدم اجرای ساماندهی لندفیل سراوان هستند؟!

قطع درختان مسیر طرح احداث اتوبوس‌های تندرو در خیابان امام خمینی به گفته مسئولان شهرداری رشت برای رفع حجم بالای ترافیک شهر رشت انجام می گیرد و در حالی موج انتقادات را با خود همراه کرده است که مشکل زیست محیطی سراوان و دفن زباله در این منطقه طبیعی مدت ها است آژیر خطر محیط زیست گیلان را به صدا در آورده است.

چه کسانی پشت قضیه عدم اجرای ساماندهی لندفیل سراوان هستند؟!

به گزارش ۸دی نیوز، قطع ۳۷ اصله درخت در خیابان امام خمینی و در مسیر طرح احداث اتوبوس‌های تندرو BRT در شهر رشت سبب بروز عکس‌العمل‌های مختلفی از سوی مردم و مسئولین امر شد.

این امر به گفته مسئولان شهرداری رشت برای رفع حجم بالای ترافیک شهر رشت انجام می گیرد و در حالی موج انتقادات را با خود همراه کرده است که مشکل زیست محیطی سراوان و دفن زباله در این منطقه طبیعی مدت ها است  آژیر خطر برای محیط زیست گیلان را به صدا در آورده است.

فرانک پیشگر سخنگوی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در اولین واکنش به قطع درختان تنومند خیابان امام خمینی رشت اعلام کرد: در کمیسیون ماده ۷ شهرداری مخالفت خود را با قطع درختان اعلام کردم اما سایر اعضاء کمیسیون آقایان بهارمست و حسین زاده مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز موافقت خود را اعلام داشتند.

ویاجرای پروژه BRT را در هاله ای از ابهام دانست و با طرح این سوال که چرا با توجه به اولویت های دیگری همچون ساماندهی لندفیل سراوان که با سلامت عموم مردم در ارتباط است به یکباره شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم؟!، گفت: الزامات اجرای این پروژه هنوز در هاله ای از ابهام وجود دارد.

نمی دانم چه کسانی پشت قضیه عدم اجرای ساماندهی لندفیل سراوان هستند

آژیر خطر محیط زیست گیلان/ چه کسانی پشت قضیه عدم اجرای ساماندهی لندفیل سراوان هستند؟!

محمود باقری خطیبانی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به داستان سریالی مشکل زیست محیطی سراوان، گفت: سراوان متعلق به استان دیگر نیست، بلکه قطعه ای از گیلان است و معضل زیست محیطی آن متاسفانه مورد کوتاهی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سراوان از چرخه اکوسیستم خارج شده است و این فاجعه زیست محیطی خسارات فراوانی را برای مردم و مدیریت استان به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در هفته های گذشته رئیس اداره آبفا گیلان برای پاره ای از موضوعات در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت حاضر شد و در این رابطه اظهاراتی را بیان کرد، گفت: متاسفانه نمی دانم چه کسانی پشت قضیه عدم اجرای ساماندهی لندفیل سراوان هستند.

باقری خطیبانی با اشاره به اینکه ساماندهی لندفیل سراوان حق مردم است و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد، بیان کرد: متاسفانه آب های زیر زمینی گیلان هر روز آلوده تر می شود این در حالی است که پروژه خیابان آیت الله احسان بخش رقم می خورد و متاسفانه افرادی پشت این قضیه هستند و من ساکت نخواهم نشست./ دیار باران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه