تدبیر و امید در تالش شاید وقتی دیگر …

چند صباحی است ذهن نگارنده درگیر این موضوع شده است که آیا صرف اینکه دولت نام خویش را دولت تدبیر و امید گذاشته کافی است؟ یا اینکه باید ارکان دولت نیز در شهرستانها نمایشی از تدبیر داشته باشند؟

تدبیر و امید در تالش شاید وقتی دیگر …

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، در طول دو سالی که از عمر دولت تدبیر و امید در شهرستان تالش گذشته است مردمان این شهر با امید فراوان چشم انتظار بودند تا «فرزندان برومندشان» که حالا در سایه درایت و تدبیر و تیزبینی مقامامات عالی سکان مدیریت شهر را در دست گرفته اند بتوانند آثار ماندگار و قابل توجهی از خود بر جای بگذارند هر چند آنها که جزو فعالان سیاسی و اجتماعی بودند کمی سلیقه گرایی را در تالش شاهد بودند ولی با بلند نظری و رویی گشاده منتظر ماندند تا ببینند آنها که تا دیروز تمام خوب و بد دولتهای پیشین را به قلم نقد می کشیدند آیا اکنون خود از گذشته تجربه اندوخته اند؟

امروز برخی در تالش و در هر کوی و برزن از خود بذر نا امیدی به صورت جوانان شهر می پاشند، فعالان سیاسی خودی تدبیر و امید بی خود و بی جهت مورد تهدید واقع می شوند و از کارهای عمرانی کلان در شهر خبری نیست و مدیران سیاسی اجرایی به جای پیگیری امور عمرانی و مشکلات جاری مردم بدنبال ارتقای پست و مقام هستند، لیکن حلقه مفقوده دولت تدبیر تالش را آیا باید خود دولت دانست یا اشخاصی که مجاهدان شنبه خوانده می شوند و یک روز و سه ساعت مانده به لحظه اخر سوار برقطار تدبیر شدند و حالیه می توان گفت نه تنها مسافران خوبی برای قطار تدبیر و امید تالش نیستند بلکه موجبات کندی این قطار گشته اند.

آیا مردم تالش حق ندارند بین دولت تدبیر وامید و کسانی که خلاف وعده های این دولت حرف می زنند و گام برمی دارند تفاوت قایل شوند؟

آیا انتقاد منطقی و نقد مستدل و قانونی بر عملکرد یک فرد مسئول داشتن به منزله انتقاد برعملکرد کل مجموعه دولت می باشد؟

نباید فراموش کرد کسانی هستند که در تالش خود را چنان هم رنگ دولت نشان می دهند که کانه خود دولت می باشند، اما آیا چشم تیزبین تالشان قادر به تمییز سره از ناسره نیست؟

اما نکته باریکتر از مو اینجاست، دولت تدبیر و امید براساس یک سری تعهدات دوطرفه بین ملت و دولت شناخته می شود یعنی اینکه براساس آنچه که به مردم وعده داده شده بود مردم دست به انتخاب این دولت زدند، حال همین مردم که از نظرهبر فقید انقلاب ولی نعمت هستند می توانند خواستار عمل به وعده ها و یا احیانا پیاده شدن کسانی شوند که به هزاران ترفند سوار این قطار شده اند.

اما با یک گوشه چشم و حساب سرانگشتی می خواهیم عملکرد دولت در تالش را محاسبه کنیم و ببینیم چه نسبتی بین تدبیر و امید و کسانی که ادعای تدبیر دارند در تالش وجود دارد:

۱-سهل انگاری در برداشتن موانع راه سازی در بیست متری تالش که منجر به کشته شدن دوکودک خردسال از یک خانواده گردید؛ چرا می گوییم سهل انگاری چونکه به محض وقوع حادثه اسفناک کشته شدن آن دو کدوک راه مورد اشاره مورد بازگشایی قرار گرفت.

۲-سقوط نیسان دارای بار خشکبار در رودخانه کرگانرود بدلیل عدم وجود گارد ریل ویا هر علامت هشدار دهنده که آن نیز به محض سقوط نیسان اقدام به ایجاد دیواره بتونی در امتداد پل گردید.

۳-برگزاری جشنواره ای بومی محلی بدون در نظر گرفتن امکانات و پیش بینی های لازم که این جشنواره نیز به کام مردم تالش را تلخ کرد و به جای اینکه جشنواره شکردشت نام بگیرد تلخنامه نام گرفت.

۴-تهدید فعالان رسانه ای و سیاسی و اجتماعی از طرق گوناگون و به واسطه و اعمال فشار جهت سکوت کردن وعدم انعکاس معضلات و مشکلات تالش.

۵- داشتن رقابت برای احراز منصب و پست بالاتر حتی به قیمت تخریب همدیگر تا آنجا که در اقدامی عجیب که در نوع خود بی نظیر می باشد یکی از معاونان یکی از نهادها سفارش انتشار مطلب در رسانه های مجازی داده بود تا همکار خویش را بدین وسیله تخریب نمایید.

۶- ورود برخی در رقابتهای حزبی و درون گروهی احزاب برای تصدی مناصب بالاتر واحتمالا دست یابی به قدرت بیشتر.

۷-عدم رایزنی و تدبیر مناسب برای تامین اعتبارات لازم برای احداث و یا ادامه پروژه های کلان شهری از جمله پل مهم واستراتژیک کمربندی.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که یکی از مهمترین اتفاقات و ریدادهای تاریخی و مذهبی تالش برگزاری مسابقات فوتبال سالنی در جام رمضان می باشد که این مسابقات  حتی در سخت ترین شرایط مملکت برگزار می شد ولی در سایه این «فرزندان برومند» تعطیل شده و تاکنون برگزار نشده است.

حال آیا رواست از شهروندان تالشی که با آرای حداکثری خویش دولتی را پای کار آوردند که دولت تدبیر نام دارد ولی هیچ نشانه ای از تدبیر ودلسوزی در عمبلکرد برخی از عوامل محلی این دولت در تالش نیست.

آیا شهروندان تالش می بایست به جای بررسی عملکردها ومقایسه آمار فقط گوش به موعظه عزیزانی بسپرند که مسوولیت سیاسی و اجرایی و اجتماعی دارند .

بی شک مردم تالش به عملکردها بیشتر دقت دارند تا به ادعاها و حساب دولت تدبیر و امید را از معدود افرادی که بی تدبیریشان اظهر من الشمس می باشد جدا می کنند و باز بر سر عهدی که با دولت تدبیر و امید بسته اند هستند و امیدوارند دولت تدبیر وامید افرادی را به عنوان نمایندگان خود در تالش برگزیند که واقعا دلسوز مردم باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه