مسئولان برای پذیرش میزبانی شهید گمنام برای ماسال جدیت به خرج میدهند

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

مسئولان برای پذیرش میزبانی شهید گمنام برای ماسال جدیت به خرج میدهند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد..

در ابتدای این جلسه نور الله صفرپور دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به مصوبات نشست پیشین شورا مبنی بر ارایه مشکلات فرهنگی و راهکارهای آن از سوی اعضا گفت: متأسفانه تنها اداره ورزش و جوانان گزارشی در این رابطه به دبیرخانه ارایه داده است.

وی برنامه ریزی برای بزرگداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، درخواست میزبانی برای تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان و بررسی معضلات فرهنگی شهرستان و ارایه راهکاری های لازم را دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد.

در ادامه رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن اشاره به سالروز تشکیل اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و خود دستآوردهای متعدد دیگری برای کشور داشته است.

وی افزود: ماسال از جمله شهرستان هایی است که در بحث نماز جمعه در استان گیلان پیشتاز است و متأسفانه جایگاه مناسب و کافی برای جمعیت نمازگزار را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی افزود: خوشبختانه به کمک فرماندار سابق و فعلی زمینی برای مصلای نماز جمعه تعرفه شده و هم اکنون به نام ستاد نماز جمعه سند دریافت شده است.

در ادامه هادی اصدق پور از فعالان فرهنگی شهرستان ماسال موضوع پیگیری طرح تدفین شهدای گمنام در شهرستان را مطرح کرد و گفت: کارگروهی برای پیگیری موضوع در هیأت محبین ولایت تشکیل شده است و در هیمن رابطه جلساتی نیز با امام جمعه شهرستان تشکیل شده اما برای اینکه بتوانیم رضایت مسئولان بنیاد حفظ آثار را جلب کنیم نیاز به همت همه مسئولان شهرستان دارد.

وی نخستین اقدام لازم برای پیگیری تدفین شهدای گمنام در شهرستان را نگارش نامه درخواست خطاب به بنیاد حفظ آثار استان و کشور از سوی مسئولان شهرستان عنوان کرد و گفت: با تشییع و تدفین شهدای گمنام می توان یک عملیات فرهنگی گسترده را در شهرستان پی ریزی کرد و تا مدتها از آثار معنوی آن بهره برد اما لازمه این کار خواست و اراده جدی مسئولان شهرستان در برآورده شدن این امر است.

فرماندار ماسال نیز در ادامه امنیت موجود در کشور را با دیگر کشورهای همسایه مقایسه کرد و گفت: مردم و مسئولان این امنیت را مدیون جانفشانی شهدای و تدابیر و هدایت های رهبر انقلاب اسلامی هستند.

محمود قاسم نژاد، برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی را از موضوعات قابل بحث شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان شهرستان ماسال شاهد موج دوم از حضور گردشگران خواهد بود که لازم است ادارات ذیصلاح برنامه ریزی های لازم در این رابطه را داشته باشند.

برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره بومی محلی در ییلاقات شهرستان از جمله پیشنهادات فرماندار ماسال برای اجرا در طی سال جاری از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بود.

قاسم نژاد در خصوص تدفین شهدای گمنام در شهرستان اظهار کرد: محل تدفین شهدای گمنام باید در دسترس همه مردم باشد و جایی در نظر گرفته نشود که تنها عده ای خاص به آن دسترسی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی و کمبود آب کشاورزی در شهرستان افزود: طی ۲۰ روز گذشته بصورت مداوم مزارع کشاورزی شهرستان مورد بازدید و سرکشی قرار گرفته است و باید تلاش کنیم حدود یک ماه آینده نیز وضعیت آبرسانی به مزارع به خوبی مدیریت شود تا کمترین خسارت به مردم وارد گردد.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال نیز در این جلسه با اشاره به سختگیری های موجود برای پذیرش میزبانی شهدای گمنام در شهرستان ها گفت: باید عطش لازم برای این میزبانی در مسئولان شهرستان وجود داشته باشد.

سعید بابایی افزود: باید جوانانی که امروز بطور جدی موضوع میزبانی شهدای گمنام را پیگیری می کنند مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

در پایان این جلسه مقرر شد بحث میزبانی از شهدای گمنام با جدیت و تلاش بیشتری از سوی مسئولان شهرستان پیگیری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه