معاون هماهنگ کننده عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران می‌تواند کانون سازوکارهای امنیتی و دفاعی در سطح منطقه باشد

معاون هماهنگ کننده عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملیات وعده صادق برای تنبیه متجاوز و ارتقای سطح بازدارندگی در برابر رژیم صیهونیستی طراحی و اجرا شد، گفت: ایران نشان داد می‌تواند پایه، کانون و مرکز ترکیبات و سازوکارهای امنیتی و دفاعی در سطح منطقه باشد.

ایران می‌تواند کانون سازوکارهای امنیتی و دفاعی در سطح منطقه باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا در مراسم رژه یگان‌های نظامی در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک پیروزی مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در انجام عملیات بزرگ و پیچیده وعده صادق، اظهار کرد: نتیجه مجاهدت نیروهای مسلح تحت هدایت‌های داهیانه فرمانده کل قوا، ایجاد بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است تا هیچ کشوری جرئت تعرض به کشور و منافع ما را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این بازدارندگی امروز بیش از گذشته است، تصریح کرد: برای تنبیه متجاوز و ارتقای سطح بازدارندگی در برابر رژیم صیهونیستی عملیات وعده صادق طراحی و اجرا شد، عملیاتی بسیار موثر که ابعاد آن در آینده روشن‌تر خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: عملیات وعده صادق پیام‌های گوناگونی برای مخاطبان داشته که نخستین پیام آن به ملت ایران است؛ نیروهای مسلح با جانفشانی و فداکاری برای حفظ منافع ملت با هیچ قدرتی شوخی ندارند و به رغم تحریم‌های دراز مدت توانستند پیشرفته‌ترین پهبادها و موشک‌ها را در سطح دنیا تولید کرده و بخشی از این تجهیزات را در این عملیات بکار گیرند.

وی اضافه کرد: پیام بعدی این عملیات برای دشمنان نظام آن است که متجاوزان به حریم ایران توسط نیروهای مسلح قاطعانه تنبیه خواهند شد و با هیچ قدرت بیگانه‌ای مماشات نمی‌شود و در حفاظت، صیانت و حفظ منافع کشور ملت کوتاهی نخواهد شد.

امیر سرتیپ اکرمی نیا متذکر شد: دشمنان بدانند و آگاه باشند این عملیات نمونه ای از جدیت نیروهای مسلح در حفظ منافع ملت و کشور است و به سایر کشورهای منطقه این پیام را اعلام می‌کند که با اجرای آن معادلات راهبردی منطقه غرب آسیا تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: ایران نشان داد می‌تواند پایه، کانون و مرکز ترکیبات و سازوکارهای امنیتی و دفاعی در سطح منطقه باشد.

وی تاکید کرد: امروز دیگر نیازی به حضور بیگانگان و قدرتهای فرامنطقه‌ای در سطح این منطقه نیست و کشورها می‌توانند بامشارکت و اتکا بر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران ترکیبات و سازکارهای بومی – منطقه‌ای را برای امنیت پایدار ایجاد کنند و ما این آمادگی را داریم که با اخراج بیگانگان این عملیات را مقتدرانه اجرا کرده و از کشورهای مسلمان در برابر تهدیدات بویژه شرارت های دشمنان و رژیم صهیونیستی مراقبت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از سویی مردمی که با وعده امنیت و رفاه از نقاط مختلف جهان به سرزمین اشغالی آورده شدند باید بدانند رژیم صهیونیستی دیگر قادر به تامین امنیت آنها نیست و باید مسیر بازگشت به کشورهای خود را در پیش بگیرند؛ اسرائیل ماندنی نیست که بتواند امنیت این مردم را تامین کند.

معاون هماهنگ کننده عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: وعده ای که سردمداران صهیونیسیم جهانی داده بودند مبنی بر آنکه که از نیل تا فرات، سرزمین اسرائیل بزرگ خواهد بود امروز فروپاشیده و آنان در منطقه ای محدود محبوس شده اند که قادر به حراست و پاسداری از امنیت آن نیستند.

وی ادامه داد: این عملیات به کشورهای غربی هم این پیام را می دهد که به جای تامین منافع اسرائیل غاصب به فکر تامین رفاه خود باشند و پول مالیات دهندگان خود را صرف این کشور نکنند چرا که حیات نکبت‌بار ۷۵ ساله این رژیم با مدد قدرت نظامی این کشورها تداوم یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات وعده صادق این پیام را به گروهای مقاومت داد که هیمنه این رژیم، پوشالی و خانه عنکبوت بوده و فروپاشی آن نزدیک است و با تداوم مقاومت به زودی نابود می شود و وعده الهی بر پیروزی مقاومت و نابودی ظالمان و متجاوزان است.

این مسئول نظامی تصریح کرد: آخرین پیام به مجامع بین المللی هم آن است که این مجامع قادر نیستند حقوق ملتها را استیفاء و احیا کنند، اما جمهوری اسلامی ایران با اقتدار خود توانست حقوق ملت را احیا کرده و محقق سازد چنانکه نهادهای بین المللی نتوانستند و نخواستند با اتکا به حقوق بین الملل این رژیم ددمنش را متوقف کنند اما جمهوری اسلامی توانست با مقاومت و اقتدار این رژیم را متوقف کند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه