مسئول ستاد عالی جشنواره ملی مردمی مدرسـه عشق در گفتگو با «هشت‌دی»:

اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در رشت برگزار می‌شود

مسئول ستاد عالی هفتیمن دوره جشنواره ملی مردمی مدرسـه عشق با بیان اینکه برای اولین بار، اختتامیه این جشنواره در خارج از تهران برگزار می‌شود، گفت: تالار مرکزی شهر رشت در ۲۹ فروردین‌ماه، میزان اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق خواهد بود.

اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در رشت برگزار می‌شود

علیرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» درباره اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره ملی مردمی مدرسـه عشق با هدف حمـایت و ظرفیت‌یابی هنرمندان با استعداد جــوان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جامعه مخاطب این جشنواره، پایگاه‌های بسیج، بسیجیان و آحاد مردم هستند که آثار هنری خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند و دبیرخانه هفتمین دوره، جشنواره در خردادماه ۱۴۰۲ به میزبان استان گیلان تشکیل شد و از خردادماه تا پایان آذر، فرایند دریافت آثار انجام و قریب ۷۳ هزار اثر از مجموع پایگاه‌های سراسر کشور در دو بخش حوزه‌های حرفه‌ای و حوزه‌های مردمی جمع‌آوری شد.

مسئول ستاد عالی هفتیمن دوره جشنواره ملی مردمی مدرسـه عشق، افزود: آثار هنری در ۶ بخش هنرهای تصویری و تجسمی، پویانمایی، سرود و موسیقی، ابتکارات و ایده‌های نوین فرهنگی و نشریات و مکتوبات شامل شعر و رسانه‌های دیجیتال و در ۱۱ موضوع از علاقه‌مندان دریافت شد.

وی بیان کرد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و ددمنشی رژیم صهیونیستی، یکی از موضوعات در این جشنواره به غزه اختصاص پیدا کرد.

به گفته رجبی، از آذرماه سال گذشته، جشنواره در دو فرایند استانی و ملی به کار خود ادامه داد و در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، برترین‌های استان‌ها در جشنواره مدرسه عشق مشخص شدند و این آثار به دبیرخانه ملی معرفی و از اسفندماه تا ۱۴ فروردین، فرایند داوری آثار ملی انجام شد و در نهایت ۵۰ منتخب در حوزه مختلف فرهنگی و هنری در ۶ بخش اصلی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار مراسم اختتامیه جشنواره مدرسه عشق خارج از تهران و به میزبانی رشت برگزار می‌شود اظهار کرد: هماهنگی‌های استانی و شهری خوبی انجام شده است و ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه در تالار مرکزی رشت با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری میزبان این جشنواره ملی خواهیم بود و از منتخبین این رویداد تجلیل می‌کنیم.

مسئول ستاد عالی هفتیمن دوره جشنواره ملی مردمی مدرسـه عشق افزود: علاوه بر تجلیل از ۵۰ منتخب، از تعدادی از رده‌های استانی و شهرستانی و پایگاه‌های فعال در جشنواره ملی مدرسه عشق هم تقدیر خواهد شد.

آلبوم سرود غزه در رشت رونمایی می‌شود

رجبی گفت: برای اولین بار، برترین اثر فرهنگی و هنری بسیج از بین داده‌های ۷۳ هزار اثر جشنواره در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه یک بخش ویژه سرود در حوزه غزه نیز در دبیرخانه جشنواره ایجاد شده بود که ۷ هزار اثر هنری در همه حوزه‌های مربوط به غزه و در قسمت سرود، بالغ بر ۱۲۰ اثر فاخر به دست ما رسید که پس از داوری، ۸ سرود برتر با موضوع غزه انتخاب شد و در اختتامیه از صاحبان این آثار تقدیر به عمل خواهد آمد و آلبومی به نام سرود غزه نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه