استاندار گیلان:

نگاه ما به حجاب نباید امنیتی باشد

استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه ما به حجاب نباید امنیتی باشد، گفت: نگاه فرهنگی و اجتماعی به حجاب نتیجه خواهد داد.

نگاه ما به حجاب نباید امنیتی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  اسدالله عباسی امروز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، زنان و سلامت خانواده و عفاف و حجاب با بیان اینکه مسئولیت قرارگاه عفاف و حجاب را بر عهده می‌گیرد، گفت: فرمانده سپاه، فراجا، دستگاه قضا، اداره اطلاعات، دستگاه‌های فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی از جمله دستگاه‌های فعال در این کارگروه هستند و از آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان هم به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برای فعالیت در این کارگروه دعوت می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه با ترویج‌کنندگان مسائل ضداخلاقی و شرعی و همچنین با هنجارشکنان برخورد جدی خواهد شد، افزود: همانطوری که دشمنان با استفاده از شیوه‌های نرم‌افزاری درصدد آسیب به فرهنگ جامعه برآمده‌اند، باید از همین راه با این حربه دشمن مقابله کرد.

 استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نگاه به موضوع عفاف و حجاب باید به‌صورت فرهنگی و اجتماعی باشد گفت: نگاه ما به حجاب نباید امنیتی باشد؛ نگاه فرهنگی و اجتماعی به این موضوع نتیجه خواهد داد.
عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه همه ما به لحاظ قانونی و شرعی در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستیم و هیچ‌کس نباید دیگران را مخاطب قرار دهد، افزود: کشور جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید، آزاده، جانباز و صبر و استقامت خانواده‌های شهداست؛ پس باید از این کشور حفاظت کنیم.

 وی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم‌وتربیت در تبیین موضوع حجاب و عفاف در جامعه، اضافه کرد: باید مدیران آموزش‌وپرورش و معلمان واحدهای آموزشی از لحاظ مسائل اعتقادی بررسی شوند.
استاندار گیلان گفت: گیلان مقصد گردشگری است، اما این موضوع نباید دستمایه جولان هنجارشکنان باشد و باید تمام موازین دینی و شرعی در استان رعایت شود.

عباسی همچنین در خاتمه سخنانش بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید کرد.

منبع: صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تا حالا که برخوردی غیر از برخوردامنیتی ندیدیم احضار و توقیف ماشین و معرفی به دادگاه برخورد فرهنگی نیست والا این همه کارگروه حجاب و دستگاه و سازمان داریم بازم همون روش امنیتی پیاده میشه
در حاشیه