کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای هوای گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس الگوهای هواشناسی از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه بارندگی، وزش باد، کاهش دما ۳ تا ۵ درجه، مه آلودگی و رعدوبرق برای این استان پیش‌بینی شده است.

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای هوای گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آرش نبی‌زاده در گفتگویی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برای این وضعی آب‌وهوایی اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه بارندگی، وزش باد، کاهش دما ۳ تا ۵ درجه، مه آلودگی و رعدوبرق برای این استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به‌شدت بارش‌ها از امشب تا فردا (سه‌شنبه) و با بیان اینکه بارش‌ها در نخستین روز سال جدید (چهارشنبه) ضعیف‌تر خواهد بود، افزود: وضعیت جوی گیلان از پنجشنبه جاری تا اوایل هفته آینده غالباً پایدار خواهد بود ضمن اینکه در این مدت احتمال رعدوبرق و رگبارهای بهاری پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تأکید بر ضرورت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی‌ها تا چهارشنبه هفته جاری عنوان کرد: در این مدت از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی خودداری شود ضمن اینکه در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید احتیاط لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هم استانی‌ها و مسافران از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و فعالیت‌های کوهنوردی نیز انجام نشود.

 نبی‌زاده بیان کرد: ماسوله صبح امروز (دوشنبه) با چهار درجه سلسیوس کمترین و لوشان در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۲ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۴ درجه و رطوبت ۸۲ درصد است.

وی یادآور شد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است؛ اما به‌تدریج از امشب تا چهارشنبه هفته جاری نامناسب خواهد بود.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه