مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

تمرکز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر امر تربیت

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه تمرکز ما همواره بر امر تربیت است، گفت: احیای نقش واقعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی از اهداف اصلی تشکیل کانون‌های فرهنگی است.

تمرکز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر امر تربیت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، ۱۸ اسفند مصادف با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طبق منویات مقام معظم رهبری است که در راستای مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود و به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در اسفندماه سال ۱۳۷۱ بر طبق مصوبه‌ ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

در همین راستا گفتگویی با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

حجت‌الاسلام مرصاد حاجتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد و کارکرد آن، اظهار کرد: مسئول کانون فرهنگی هنری در مسجد به عنوان دستیار فرهنگی و هنری امام جماعت فعالیت می‌کند و گرداننده برنامه‌های فرهنگی هنری مسجد می‌باشد.

وی به تعدد کانون‌های فرهنگی مساجد در گیلان و تعداد اعضای آن اشاره کرد و گفت: ۹۷۶ کانون عمومی و ۸۷ کانون تخصصی خواهران که در سال ۱۴۰۲ تاسیس شدند، در مساجد گیلان فعال هستند و تعداد اعضای این کانون‌ها با افزایش حدود ۷ هزار نفری در سال ۱۴۰۲ به عددی بالغ بر ۷۲ هزار و ۱۲۰ عضو رسیده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اهداف تشکیل کانون فرهنگی در مساجد و سیاست‌های آن، تصریح کرد: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور‌ و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از اهداف اصلی تشکیل این کانون‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حاجتی به طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف در راستای رونق کانون‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: دوره آموزش تئاتر با عنوان مدرسه تئاتر شبستان، رویداد آموزشی نانو رسانه‌های محلی با عنوان سفیر حسین، طرح مسجد پایگاه قرآن، طرح باشگاه بچه‌های مسجد و … از جمله برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال آینده نیز به طرح‌های آموزشی و تربیتی خواهیم پرداخت و تمرکز ستاد همواره بر روی مسئله تربیت خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه