مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان:

نخستین موزه مطبوعات کشور در رشت راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: نخستین موزه خصوصی مطبوعات کشور در گیلان با آرشیوی ۱۰۰ساله راه‌اندازی شد.

نخستین موزه مطبوعات کشور در رشت راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ولی‌الله جهانی امروز در حاشیه افتتاح موزه مطبوعات رشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین موزه خصوصی مطبوعات کشور در استان گیلان مجموعه‌ای شامل ۲۰۰ عنوان از تأثیرگذارترین و کمیاب‌ترین جراید و نشریات چاپ شده در ۱۰۰ سال گذشته به نمایش گذاشته شده است و شمارگان نشریات این موزه به ۱۰ هزار نسخه می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای برپایی این موزه از بایگانی غنی ۱۰۰ساله مؤسس آن محمدرضا میرفتوحی و خانواده وی استفاده شده است، افزود: برای تشکیل محتوایی موزه مطبوعات علاوه بر استفاده از آرشیو میرفتوحی در کنار آن نسبت به جمع‌آوری دیگر مجلات و روزنامه‌ها که به‌گونه‌ای پراکنده وجود داشت، اقدام صورت گرفت که موزه مطبوعات رشت با هدف پاسداشت تاریخ جراید تأسیس شد تا جایگاه معتبری شود در خدمت‌رسانی به پژوهشگران و هر فردی که از نشریه کاغذی خاطره دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تصریح کرد: این موزه از نظر کمیت کمبودهایی دارد که برای رفع نقصان آن نیازمند کمک همه کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه