رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنگرود خبر داد:

برگزاری برنامه پیشگیری آنفلوانزای پرندگان در لنگرود

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنگرود از برگزاری برنامه پیشگیری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد و گفت: علائم آنفلوانزای پرندگان در انسان مشابه با آنفلوانزای انسانی است.

برگزاری برنامه پیشگیری آنفلوانزای پرندگان در لنگرود

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  حسین جهش امروز در گفتگو با خبرنگاران از اجرای برنامه پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان لنگرود خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان لنگرود طی یک برنامه مشترک پایشی از آب‌بندان‌ها و مراکز جمعیتی پرندگان مهاجر شهرستان بازدید به عمل آوردند.
وی با بیان اینکه در این عملیات پیشگیرانه از مراکز احتمالی عرضه و فروش پرندگان وحشی نیز بازدید شد، ادامه داد: عفونت آنفلوانزای پرندگان سبب بروز ضعف، بی‌حالی، سیخ شدن پرها، عطش فراوان و اسهال در پرندگان می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنگرود با بیان اینکه علائم آنفلوانزای پرندگان در انسان مشابه با آنفلوانزای انسانی است، تصریح کرد: این علائم شامل تب، سرفه، گلودرد، درد عضلانی التهاب ملتحمه و در موارد شدید، مشکلات تنفسی و پنومونی است و اغلب بیماران دچار تب (بیش از ۳۸ درجه) کسالت و بی‌حالی، گرفتاری دستگاه تنفس تحتانی، زجر تنفسی و معمولاً دچار پنومونی می‌گردند.
جهش از همه هموطنان درخواست کرد به‌محض مشاهده هر یک از این عوامل به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه نمایند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه