صنوبران سرخ | شهید سید رضا جعفری

کتاب او را عاشق شهادت کرد

به مطالعه علاقهٔ زیادی داشت در اوقات بیکاری به کتابخانه می‌رفت و کتاب‌های دینی و مذهبی استاد مطهری را مطالعه می‌کرد تا جایی که مطالعه با کتاب او را با امام خمینی (ره) و راه او آشنا کرد و شهادت را برگزید.

کتاب او را عاشق شهادت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» شهید بسیجی سید رضا جعفری در روستای لطره کلاچای در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. مادرش خانه‌دار و پدرش نانوا بود و از این راه زندگی خود رامی گذراند.

نام رضا را پدربزرگش برایش انتخاب کرد. سید رضا فرزند اول خانواده بود و به‌خاطر خصوصیات اخلاقی‌ای که داشت بسیار موردعلاقهٔ پدرش بود.

او به واجبات دینی اهمیت زیادی می‌داد و نمازش را در اول وقت می‌خواند. در اوقات بیکاری به کتابخانه می‌رفت. به مطالعه علاقهٔ زیادی داشت و کتاب‌های دینی و مذهبی استاد مطهری را مطالعه می‌کرد.

این علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی در پدر و مادرش نیز بود و کتاب‌های دینی و انقلابی در میان خانوادهٔ آنها فراوان بود.

سیدرضا در کلاچای به مدرسه می‌رفت و دیپلمش را به‌راحتی گرفت و برخلاف سایر بچه‌های خانواده نیازی به معلم هم نداشت همه معلمان از او راضی بودند. در مراسم عزاداری و مذهبی حضور فعال داشت؛ شهید همراه با درس در بسیج نیز فعالیت داشت و با دوستان بسیجی‌اش با امام و راه او آشنا شد و مطالعه درباره وی او را عاشق امام کرد تا جایی که آرزوی شهادت داشت.

تقریباً ۲ ماه از سربازی‌اش باقی‌مانده بود که به خانه آمد و به مادر گفت: مادر برایم دعا کن که اسیر چنگال صدام نشوم و اگر هم شدم دوست ندارم مثل بعضی از خانواده‌های شهدا گریه‌ و زاری کنی. من راضی به این کار نیستم به کمرت چادر ببند و آقاجان را محکم نگهدار. مبادا گوشه و کناری بنشینی و گریه‌زاری کنی! من اصلاً از این کارها خوشم نمی‌آید.

رضا در سن ۳۰سالگی در منطقهٔ سومار عراق به دست دشمن به شهادت رسید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه