رئیس اداره دامپزشکی آستانه‌اشرفیه:

مردم از شکار و مصرف گوشت پرندگان وحشی ممانعت کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه پایش حیات‌وحش و جمعیت پرندگان آبزی در شناسایی به‌موقع کانون‌های اصلی شیوع بیماری حائز اهمیت است، گفت: مردم برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزای پرندگان از شکار و مصرف گوشت پرندگان وحشی ممانعت کنند.

مردم از شکار و مصرف گوشت پرندگان وحشی ممانعت کنند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سید علی قائمی امروز در گفتگو با خبرنگاران، پایش بیماری‌های مختلف در سطح تالاب را از وظایف مشترک حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی دانست و اظهار کرد: با سردشدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان آبزی احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان افزایش پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به گشت مشترک پیشگیری و مراقبت از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان از سطح تالاب بوجاق بندر کیاشهر، گفت: این اقدام توسط اداره دامپزشکی آستانه‌اشرفیه و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان انجام شد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه‌اشرفیه، تصریح کرد: پایش حیات‌وحش و جمعیت پرندگان آبزی در شناسایی به‌موقع کانون‌های اصلی شیوع بیماری حائز اهمیت است.

 قائمی، گفت: شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای تعداد زیادی آب‌بندان است که پایش و کنترل حیات‌وحش آنان مهم است.

 وی با بیان اینکه تالاب بوجاق نیز با وسعت ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار، شامل زمین‌های ساحلی و جلگه‌ای است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تلفات مشکوکی در این زیستگاه‌ها مشاهده نشده است.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آستانه‌اشرفیه از مردم خواست برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزای پرندگان از شکار و مصرف گوشت پرندگان وحشی ممانعت کنند.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه