مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

بسیج نهادی مردم‌محور در تمام عرصه‌ها است

مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج نهادی مردم‌محور در تمام عرصه‌ها است، گفت: هوشمندی امام در تشکیل بسیج به‌عنوان یک بازوی توانمند در راستای رفع مشکلات، یک طراحی نوین و بی‌سابقه‌ای را در سطح جهانی رقم زد که منشأ خیر و برکات فراوانی شد.

بسیج نهادی مردم‌محور در تمام عرصه‌ها است

مهدی عزیزی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به ماهیت بسیج اظهار کرد: بسیج یک نهاد تشکیلاتی و اداری نیست؛ بلکه مردم‌محور است و در راستای رفع موانع و مشکلات در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.

 وی به علل جامعیت بسیج در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دلایل این جامعیت است.

 مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: هوشمندی امام در تشکیل بسیج به‌عنوان یک بازوی توانمند در راستای رفع مشکلات، یک طراحی نوین و بی‌سابقه‌ای را در سطح جهانی رقم زد که منشأ خیر و برکات فراوانی شد.

 عزیزی با بیان اینکه تشکیلاتی‌شدن بسیج و ایجاد ساختارهای متنوع در این حوزه، دستاوردهای خوبی را در این حوزه رقم زده است، گفت: این دستاوردها را از همان آغاز پیروزی انقلاب و شکل‌گیری بسیج مردمی و همراهی در جهاد سازندگی تا جنگ تحمیلی و تاکنون که بسیج به‌عنوان یک ساختار تشکیلاتی منظم در حال فعالیت است، شاهد هستیم.

 وی ادامه داد: بسیج یک ساختار مردمی و نظارتی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند یک پل ارتباطی قوی بین مردم و مسئولین باشد؛ لذا هر چقدر این بُعد مردمی بسیج قوی‌تر شود شاهد نتایج خوبی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

 مسئول معاونت سیاسی سپاه قدس گیلان ادامه داد: زمانی که این ارتباط دوسویه بین بسیج و مردم به‌عنوان یک نقش مهم و تأثیرگذار در بخش‌های مختلف فعال باشد، می‌توانیم از آن در جهت مبارزه با فساد و فسادستیزی بهره بگیریم؛ بنابراین هر چقدر ساختار نظارتی و حاکمیتی به سمت مردمی‌سازی حرکت کند می‌توانیم شاهد آثار آن در جهت مثبت در سطح جامعه باشیم و این دیدگاه مردم‌محوری در ساختار بسیج می‌تواند در سطوح مختلف علی‌الخصوص حاکمیتی و عملکرد مسئولان نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه شکل‌گیری بسیج به‌عنوان یک نهاد مردم‌محور در جهت رفع مشکلات در تمامی عرصه‌ها ملموس است، گفت: در جنگ سخت که جان و مال مردم دچار تهدید می‌شود انتظار همگان از بسیج، ورود به میدان تقابل است و در مواقع هجمه‌های جنگ ترکیبی و نرم انتظار مردم از بسیج، همگرایی در جهت رفع مسائل است همان‌طور که در دوران کرونا نیز بسیجیان با از خودگذشتگی و ایثار وارد میدان شدند؛ لذا بسیج یک چارچوب مشخص ندارد و در هر مقطع زمانی و مکانی که احساس نیاز باشد با دیدگاهی مردمی ورود پیدا می‌کند که در واقع همان نقش مردم است که در یک ساختار مشخص در جهت رفع مشکلات گام برمی‌دارند.

 عزیزی با بیان اینکه ریشه نهضت مردمی بسیج، اسلام و انقلاب است، گفت: ساختار انقلاب نشئت‌گرفته از دیدگاهی الهی ذیل سیره و روش پیامبران و اهل‌بیت (ع) است و بسیج نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج در طول حیات خویش در راستای ایجاد شادی و نشاط در حوزه‌های مختلف گام برداشته است و این موضوع را نه‌تنها در گفتار بلکه در عمل اثبات نموده است؛ لذا این نشاط و امیدواری در بین آحاد جامعه در حوزه‌های مختلف دفاعی، تکنولوژی، پزشکی، فرهنگی و… به‌واسطه بسیج مردمی صورت‌گرفته است.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه