صنوبران سرخ| شهید محمدرضا بابایی پور

برای رهایی مردم شهید شد

شهید محمدرضا بابایی پور در کنکور سراسری شرکت و در رشتهٔ حقوق در دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ اما بعد از آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و برای رهایی مردم ستم‌دیده به صفوف مبارزین پیوست.

برای رهایی مردم شهید شد

ببه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«هشت‌دی» شهید «محمدرضا بابایی‌پور» در سال ۱۳۳۶ در آنسرمحله شهرستان لنگرود در خانواده‌ای مؤمن و متعهد پا به عرصه وجود گذاشت.

 شهید بابایی‌پور از دوران طفولیت طعم تلخ یتیمی را چشید و در دامن پر مهر مادر مکرمه‌اش پرورش یافت و وارد مدرسه شد و مقاطع تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کرد و هم‌زمان با تحصیل به کارگری می‌پرداخت تا با دسترنج خود کمی از آلام و دردها و خستگی‌های مادرش بکاهد و در ﺗﺄمین معاش خانواده کمک‌خرجش شود.

او بسیار مؤدب و مردم‌دوست و باتقوا بود. علاقهٔ وافری به فهم و درک عمیق علوم دینی داشت و در کنار تعلیم‌وتعلم از تزکیه و خودسازی غافل نمی‌شد و به قرآن و تلاوت آن بسیار عشق می‌ورزید و انس او با کلام الهی سبب شده بود که از رذایل اخلاقی به‌دور بماند و این امر باعث محبوبیت او در بین دوست و آشنایان و بستگان وی می‌شد و به‌عنوان یک الگو موردتوجهی دیگران بود.

پذیرش در دانشگاه

علاقه‌مندی وی برای ارتقای سطح بینش علمی و بهره‌مندی کافی از قانون باعث شد در کنکور سراسری شرکت و در رشتهٔ حقوق در دانشگاه تهران پذیرفته شود و بدین‌سان تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز نمود. ورود به دانشگاه سبب شد وسعت دیدش فراتر و با افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) آشنا شود. او که سختی‌ها مشکلات مردم را در اثر تضاد فاحش طبقاتی حاصل از حکومت شاهنشاهی از نزدیک مشاهده و لمس می‌کرد برای رهایی مردم ستم‌دیده به صفوف مبارزین پیوست.

در سفرهای خود از تهران به لنگرود اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های امام راحل را به‌صورت دست‌نوشته‌ها شبانه به خانه‌های محله‌های شهر پخش و یا با افراد به صحبت و افشای جنایات رژیم پهلوی می‌پرداخت.

شجاعت و بی‌باکی او چنان زیاد بود که هم‌زمان با تظاهرات علیه حکومت در خیابان‌های اصلی شهرستان لنگرود جلوی ماشین‌های عبوری را می‌گرفت و می‌گفت شعار مرگ بر شاه را بدهند تا بتوانند عبور کنند.

شهادت

وی در ۱۰ دی ۱۳۵۷ همراه با دیگر مردم لنگرود در تظاهرات ضد شاهنشاهی شرکت نمود و از سوی مأمورین شهربانی به مردم هجوم آورده شد و مأمورین اقدام به تیراندازی و تعقیب مسببان تظاهرات پرداختند و شهید بابایی پور نیز از غضب مأمورین در امان نبود و درحالی‌که از دست آنها گریخته و در زیر زمین خانه‌ای پناه برده بود محل اختفای او کشف و با شلیک تیر به لگن او، در اثر خون‌ریزی شدید به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه