سرپرست فرمانداری رشت خبر داد:

افزایش ۵۶درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در رشت

سرپرست فرمانداری رشت از ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت خبر داد و گفت: تعداد ثبت‌نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره یازدهم با افزایش ثبت‌نام ۷۳ نفر، ۵۶ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵۶درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در رشت

به گزارش هشت‌دی کیا عاشوری امروز در گفتگو با خبرنگاران از ثبت‌نام قطعی ۲۰۵ داوطلب انتخابات مجلس در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۶ نفر آقا و ۲۹ نفر خانم هستند.

افزایش ۵۶درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در رشت

وی در ادامه افزود: تعداد ثبت‌نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره یازدهم که ۱۳۲ نفر بوده، با افزایش ثبت‌نام ۷۳ نفر، ۵۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست فرمانداری رشت در خصوص مدارک تحصیلی داوطلبان تصریح کرد: ۱۳ نفر معادل ۶ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۶۴ نفر معادل ۸۰ درصد داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۲۶ نفر معادل ۱۳ درصد دارای تحصیلات دکتری و دو نفر معادل یک درصد هم دارای تحصیلات حوزوی هستند.

 عاشوری گفت: ۵۳ نفر معادل ۲۶ درصد داوطلبین دارای سوابق ایثارگری هستند.

بیشترین داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم ۳۵ تا ۴۰ ساله‌ها هستند

این مسئول ادامه داد: بیشترین تعداد ثبت‌نام‌شدگان مربوط به بازه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال است که شامل ۳۹ نفر از جمعیت داوطلبین می‌شود، همچنین ۳۵ نفر از داوطلبان در بازه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال و ۲۷ نفر از داوطلبان هم در بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت بیان کرد: با اتمام مهلت ثبت‌نام قطعی داوطلبان، کار بررسی صلاحیت آنها از امروز توسط مراجع پنج‌گانه شامل اطلاعات، اطلاعات سپاه، دادستانی، فراجا و ثبت‌احوال آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: مراجع پنج‌گانه ۱۰ روز فرصت دارند نتایج بررسی‌های خود را به هیئت‌های اجرایی اعلام کنند و پس از آن هیئت اجرایی شهرستان متشکل از نخبگان و صاحب‌نظران بررسی این نتایج و نظر خود در خصوص رد یا تأیید صلاحیت‌ها را تا ۱۹ آبان به داوطلبان اعلام می‌کنند.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: با اتمام این مرحله کار تأیید صلاحیت‌ها در هیئت نظارت و شورای نگهبان آغاز می‌شود و در نهایت با فرصتی هم که برای شکایت داوطلبان وجود دارد، حدود نیمه دی‌ماه، اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان هم از ۱۴ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۰ آبان‌ماه در فرمانداری شهرستان رشت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه