رئیس سازمان فضای سبز شهرداری رشت خبر داد:

کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در سطح شهر رشت

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با بیان اینکه در برخی از پروژه‌های عمرانی با کسب مجوزهای لازم از مبادی قانونی نیاز به قطع درختان می‌باشد‌، گفت: برای جایگزینی درختان قطع‌شده، ۲۰ هزار اصله درخت و پنج هزار گونه خاص درختی در سطح شهر رشت کاشته می‌شود.

کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در سطح شهر رشت

به گزارش هشت‌دی به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، سید پیام جعفری‌نیا با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز شهری، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی به منظور پاسخگویی به نیازهای شهری به‌ ویژه ترافیک، امری اجتناب‌ناپذیر است و در همین راستا در برخی از پروژه‌ها با کسب مجوزهای لازم از مبادی قانونی نیاز به قطع برخی درختان می‌باشد‌.

وی گفت: برای جایگزینی درختان قطع‌شده به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی، ۲۰ هزار اصله درخت و پنج هزار گونه خاص درختی در سطح شهر رشت بازکاشت می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت افزود: حسب حساسیت بالای معاون دادستان گاهی اوقات برای قطع درختان پروژه‌های در دست اجرا ساعت‌ها مورد بحث و نظر کارشناسی قرار گرفت.

جعفری‌نیا اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس پس از یک دهه در رشت تحت عنوان طرح میثاق را آغاز تحولی جدید برای بزرگ‌ترین شهر شمال کشور بیان کرد و گفت: در  اجرای این پروژه‌ها نظیر بلوار ولیعصر شش هزار متر مربع فضای سبز و در محور شهید سلیمانی ۵ کیلومتر محور سلامت پیش بینی شده است.

وی به اجرای مطالعات ساخت بوستان بوسار حدفاصل پل بوسار تا پل توحید به عنوان یکی از پروژه‌های ۱۲گانه طرح میثاق اشاره کرد و گفت: پارک حاشیه رودخانه زرجوب از محدوده پل بوسار تا پل توحید به طول ۱۳۰۰ متر می‌باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت افزایش فضای سبز ۱۷ هزار متر مربع پارک جفرودی منطقه سه شهر رشت، توسعه ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز قطعه ۵۹  در مسکن مهر، فضای سبز پارک ایثارگران جاده تهران به وسعت ۴ هزار متربع، افزایش ۱۲ هزار متر مربع فضای سبز تعریض بلوار جاده تهران از سایر پروژه‌های شاخص در دست اجرا دانست و افزود:  فاز نخست پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان تا پایان امسال اجرایی می شود که شامل دسترسی به روشنایی و آلاچیق است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه