مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان:

  ۶۴۰ هزار تن برنج کشاورزان خریداری شد

 مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه در این استان ۷۵۰ هزار تن برنج تولید می‌شود، گفت: حدود ۶۴۰ هزار تن برنج سال گذشته از کشاورزان گیلانی خریداری‌شده است که ۱۱۰ هزار تن از این مجموع از برنج رسوب شده بود.

  ۶۴۰ هزار تن برنج کشاورزان خریداری شد

به گزارش هشت‌دی کیوان حسن‌پور در حاشیه جلسه با رؤسای اتحادیه روستای گیلان در گفتگو با  خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و ترویج کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه گیلان ۳۱۴ تعاونی و اتحادیه دارد، افزود: از این مجموع ۲۵۵ تعاونی و اتحادیه در استان فعال هستند.
مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان به آمار خرید برگ سبز چای و زیتون توسط این تعاونی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ تن برگ سبز چای و ۳۸ تن زیتون از کشاورزان گیلانی سال زراعی گذشته خریداری‌شده است.
وی ادامه داد: سالانه در گیلان ۷۵۰ هزار تن برنج تولید می‌شود، حدود ۶۴۰ هزار تن برنج سال گذشته از کشاورزان گیلانی خریداری‌شده است.
حسن‌پور در ادامه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از برنج سال گذشته از کشاورزان خریداری‌شده است، افزود: ۱۱۰ هزار تن از این مجموع از برنج رسوب شده سال گذشته در گیلان بود که ۷۰ هزار تن از گیلان خریداری و خارج شد و ۴۰ هزار تن در گیلان باقی است.
وی به قیمت خریداری‌شده برنج رسوب شده اشاره کرد و افزود: ۷۱ تا ۷۳ هزار تومان برنج‌های کیفی از کشاورزان خریداری شد و ۴۱ هزارها ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان برنج پر محصول رسوب شده سال گذشته از کشاورزان خریداری‌شده است.
وی به راه‌اندازی روستا بازار در گیلان در شهرستان رشت و لاهیجان و همچنین در غرب گیلان برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: این مجموعه با ۸۰ غرفه در این شهرستان‌ها باهدف فروش انواع محصولات کشاورزی و با ارتباط با دیگر استان‌ها به‌صورت فضای مجازی و خرید آنلاین برپا می‌شود، کشاورزان با برپایی این بازار دائمی می‌توانند انواع محصولاتشان را به دیگر استان‌ها باقیمت مناسب ارسال کنند.
وی اضافه کرد: گیلان ۷۰ نوع محصول تولیدی باکیفیت مطلوب دارد.
مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان به شاخص‌های تولید گیاهان دارویی در گیلان و دانش‌بنیان کردن محصولات اشاره کرد و گفت: گیلان جزء استان‌های برتر در حوزه تولید انواع گیاهان دارویی در سطح ایران و دنیا شمرده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه