تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

  دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) تحریم‌هایی را علیه ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی به بهانه ارتباط با کره شمالی و تعاملات تسلیحاتی پیونگ‌یانگ با مسکو اعمال کرده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

به گزارش هشت‌دی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه چند کشور به بهانه کمک به روسیه در ادامه روند عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین وضع کرد.

 در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا دراین‌خصوص آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) تحریم‌هایی را علیه ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی به بهانه ارتباط با کره شمالی و تعاملات تسلیحاتی پیونگ‌یانگ با مسکو اعمال کرده است.

 این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا (SDN) قرار گرفته‌اند.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه اضافه کرد: در نتیجه اقدام امروز، کلیه دارایی‌ها و منافع نهادهای مذکور در ایالات متحده؛ در اختیار و کنترل واشنگتن بوده و مسدود خواهد شد.

 این بیانیه خاطرنشان می‌کند: علاوه بر این، هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند مورد تحت تحریم مذکور باشد نیز مسدود می‌شود. مقررات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌طورکلی کلیه معاملات افراد آمریکایی در داخل ایالات متحده (در حال حمل‌ونقل) را که شامل هرگونه دارایی یا منافعی در دارایی افراد تعیین شده یا مسدود شده است، ممنوع می‌کند؛ مگر اینکه با مجوزی از سوی OFAC مستثنی شده باشد.

 پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشت.

 مسکو نیز بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه