مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

پروژه سردهنه کشاورزی کپورچال انزلی آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از تکمیل پروژه سردهنه کشاورزی روستای کپورچال از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرانزلی به‌منظور تأمین آب بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این روستا خبر داد.

پروژه سردهنه کشاورزی کپورچال انزلی آماده بهره‌برداری است

به گزارش هشت‌دی وحید خرّمی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همه‌ساله جهت تأمین آب زراعی اراضی شالیزاری منطقه به‌منظور تنظیم سطح آب زهکش کپورچال و بهره‌برداری از آن از طریق احداث بند خاکی این امر صورت می‌گرفت زیرا در اثر بارندگی و وقوع سیلاب بند خاکی مذکور تخریب می‌شد و نیاز به بازسازی مجدد بود.

 وی هدف از اجرای این پروژه را تأمین آب زراعی مطمئن و دائمی از طریق اجرای سازه تنظیم سطح آب بر روی زهکش کپورچال به‌منظور تأمین آب بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستای کپورچال خبر داد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص عملیات انجام شده این پروژه افزود: لایروبی و تقویت بازوهای کانال انحراف آب، احداث فونداسیون سازه تنظیم سطح آب از جنس بتن مسلح، آرماتوربندی و قالب‌بندی و بتن‌ریزی دیواره‌ها و سرریزهای سازه تنظیم سطح آب، ساخت و نصب ۵ دستگاه دریچه کشوئی مجهز به دستگاه بالابر از نوع میله و گیربکس، خشکه‌چینی با سنگ لاشه در سواحل زهکش و لایروبی زهکش کپورچال به طول ۱.۷ کیلومتر در محدوده احداث سازه از جمله عملیات مهم این پروژه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه