دبیر ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

ثبت‌نام ۶۳۱ گیلانی برای مجلس دوازدهم

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه آمار ثبت‌نام دوره قبل مجلس شورای اسلامی در استان شکسته شد، گفت: ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس دوازدهم در گیلان تاکنون به ۶۳۱ نفر رسید.

ثبت‌نام ۶۳۱ گیلانی برای مجلس دوازدهم

به گزارش هشت‌دی،جواد شفیعی‌ثابت امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس دوازدهم در گیلان تاکنون به ۶۳۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه با این آمار رکورد ثبت‌نام دوره قبل مجلس شورای اسلامی شکسته شده است، افزود: ۷۴ نفر زن معادل ۱۳ درصد و ۵۵۷ نفر مرد معادل ۸۸ درصد در گیلان نام‌نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ترکیب سنی متقاضیان ۴۰ تا ۴۵ بیشترین و ۶۵ تا ۷۵ را کمترین فراوانی سنی تصریح کرد: ۷۰ درصد از متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دکترا و ۴ درصد هم دارای مدرک حوزوی هستند که در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir نام‌نویسی کرده‌اند.

شفیعی‌ثابت با اشاره به اینکه ۲ درصد از متقاضیان ثبت‌نام شده مشمول قانون ۲۹ انتخابات هستند، ادامه داد: ۲۳۲ نفر از ثبت‌نام‌شدگان ایثارگر و ۳۹۹ نفر غیرایثارگر هستند.

این مسئول به آمار متقاضیانی که در شهرستان‌های گیلان ثبت‌نام کرده‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: به ترتیب در آستارا ۳۰ نفر، آستانه‌اشرفیه ۳۲ نفر، بندرانزلی ۳۲ نفر، رشت و خمام ۲۰۵ نفر، رودبار ۴۵ نفر، رودسر و املش ۶۳ نفر، صومعه‌سرا ۲۳ نفر، تالش، رضوانشهر و ماسال ۵۵ نفر، فومن و شفت ۵۰ نفر، لاهیجان و سیاهکل ۶۴ نفر و لنگرود ۳۰ نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه