در گفتگو با هشت‌دی مطرح شد:

واکنش «کریمی پاشاکی» به خبر کذب دستگیری‌اش در شبکه‌های معاند

فعال سیاسی اجتماعی گیلان با بیان اینکه انتشار اخباری منوط بر برخورد قضایی با بنده اعتبار قانونی ندارد، گفت: از توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور برای احقاق حقوق عامه استفاده خواهیم کرد و فارغ از حواشی توجه ما به درون، توانمندی‌ها و مشکلات‌ داخلی است تا با کمک هم در راستای حل مشکلات قدم برداریم.

واکنش «کریمی پاشاکی» به خبر کذب دستگیری‌اش در شبکه‌های معاند

به گزارش هشت‌دی، اخیرا خبری مبنی بر بازداشت سجاد کریمی پاشاکی فعال سیاسی اجتماعی گیلان و کارمند استانداری گیلان به‌دلیل شکایت از غیرقانونی بودن انتصاب میثم لطیفی به‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دیوان عدالت اداری، توسط شبکه‌های معاند در فضای مجازی منتشر شده است.

خبری که از سوی دادستان گیلان تکذیب شد؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تکذیب این خبر، بازداشت سجاد کریمی‌پاشاکی را از پایه بی‌اساس دانست.

سجاد کریمی پاشاکی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به ابعاد این مسئله اظهار کرد: طبق ساز و کارهای اداری نظام جمهوری‌ اسلامی نسبت به عملکرد مسئولین از طریق مجاری قانونی و ماده هشت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دعوت به خیر و امر به معروف به طور صریح نسبت به تمامی ارکان جمهوری‌اسلامی از حقوق ملت برشمرده شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح شکایت با توجه به مغایرت قانونی که احصاء شده بود اقدامات لازم انجام شد و در دیوان با رای هیئت قانونی، صحّه بر آن گذاشته شد و متعاقباً اِعمال ماده ۹۱ قانون دیوان نسبت به این رای رد شد و در نهایت به ثمر رسید.

فعال سیاسی اجتماعی گیلان با بیان اینکه انتشار اخباری منوط بر برخورد قضایی با بنده اعتبار قانونی ندارد، افزود: در ساز و کار قوانین نظام چنین برخوردی معنا و مفهوم خاصی ندارد و چنین مواردی چه برای بنده و تمامی افراد فعال در راس حقوق عمومی و عامه می‌تواند دنبال شود و چنانچه نسبت به حقوق افراد تخطی صورت نگیرد و از قوانین تجاوز نشود این موارد از مجاری قانونی قابل پیگیری است لذا پیگیرد این موضوع از حیث قضایی در دستگاه قانونی مفهوم خاصی ندارد مگر اینکه ناشی از عمل مجرمانه‌ای باشد که در این مسئله وجود ندارد.

کریمی پاشاکی در پایان خاطرنشان کرد: از توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور برای احقاق حقوق عامه استفاده خواهیم کرد و فارغ از حواشی توجه ما به درون، توانمندی‌ها و مشکلات‌ داخلی است تا با کمک هم در راستای حل مشکلات قدم برداریم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه