مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۷ درصدی صادرات کالا از بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۷ درصدی صادرات کالا از مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع هم ۶۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۷ درصدی صادرات کالا از بندر انزلی

به گزارش هشت‌دی حسین یونسی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی صادرشده است، درحالی‌که این مقدار در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۸ هزار تن بود اظهار کرد: این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه افزایش هفت‌درصدی میزان صادرات از این بندر را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه بسیاری از واردات کالاهای اساسی به‌صورت حمل یکسره از کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی صورت گرفته است، تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۹۱۰ TEU (واحدشمارش کانتینر) در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ هزار و ۶۳ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با ۴۱ درصد رشد همراه بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۷۴ درصدی پهلوگیری شناورها در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: طی چهار ماه گذشته ۲۴۸ شناور در مجتمع بندری انزلی پهلوگیری کردند که در مقایسه با ۱۴۲ شناور مدت مشابه سال قبل در این زمینه رشد خوبی را شاهدیم.

یونسی میزان روغن خوراکی واردشده به این مجتمع بندری را طی این مدت نیز ۵۷ هزار و ۸۸ تن اعلام کرد و افزود: این مقدار در مقایسه با ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن سال گذشته ۴۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۶۲ هزار و ۷۶۴ تن کالای غیرنفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه