فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد:

معرفی متصرفان اراضی ملی رودبار به مرجع قضائی

فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف هزار و ۷۰۰ متر از اراضی ملی در روستاهای شهرستان رودبار و معرفی پنج متهم به مرجع قضائی خبر داد.

معرفی متصرفان اراضی ملی رودبار به مرجع قضائی

به گزارش هشت‌دی، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در روستاهای رودبار، رستم‌آباد و بلوکات اشاره کرد و گفت: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی رودبار ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: در بازدید از مناطق مورد نظر مشخص شد پنج نفر، هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آنها را به وسیله فنس، سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده‌اند.

سردار ملکی از معرفی متهمان ۳۸، ۳۹، ۴۰، ۴۲ و ۵۰ ساله این پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۲۷ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار موثر است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه