پیشکسوت پرسپولیس:

فوتبال آل کثیر همین امسال تمام می‌شود

مرتضی کرمانی مقدم پیشکسوت پرسپولیس گفت: آن قدر ستاره های بزرگ و نامدار به پرسپولیس آمده و رفته اند که اسم آنها را یک تریلی ۱۸ چرخ هم نمی کشید اما این پرسپولیس بود که ماند و افتخار کسب کرد.

فوتبال آل کثیر همین امسال تمام می‌شود

به گزارش هشت‌دیبه گزارش هشت‌دی این روزها یکی از سوژه های اصلی نقل و انتقالات تابستانی، جدایی گلزن پرسپولیسی دربی و رفتن از تیم یحیی گل محمدی است.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در این رابطه می گوید: عیسی آل کثیر مرتکب اشتباه بزرگی شد و به نظرم احساسی تصمیم گرفت. پرسپولیس خیلی پای عیسی ایستاد و در زمان محرومیت یا مصدومیت از او حمایت کرد. یحیی گل محمدی هم خیلی دوستش داشت و در این چند سال همواره از او حمایت کرده بود اما در یک تصمیم عجیب از پرسپولیس جدا شد و رفت.

او ادامه می دهد: عیسی آل کثیر باید با خودش خلوت می کرد و می دید بازی در پرسپولیس چه چیزهایی به او داده است. من فکر می کنم او نمک پرسپولیس را خورد و نمکدان را شکست! چه کسی فکرش را می کرد این مهاجم مصدوم بتواند پس از یک سال دوری از میادین فوتبال دوباره به پرسپولیس برگردد؟ این اعتماد یحیی گل محمدی و علاقه سرمربی پرسپولیس به او بود. عیسی هم گل مهمی در دربی زد اما در سایر بازی های نیم فصل دوم چه کار کرد؟ این کار و تصمیم درست نبود و به نظر من فوتبال عیسی آل کثیر در سپاهان اصفهان و همین امسال تمام می شود. ظاهرا هواداران سپاهان هم استقبال گرمی از او نداشته اند و البته من نمی خواهم چنین شود ولی مرتکب اشتباه بزرگی شد.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن بیان این جمله که ” همه چیزپول نمی شود” یادآور می شود: خود من زمانی که از قطر به ایران بازگشتم با پیشنهاد ۱۰ میلیون تومانی تیم بهمن مواجه شدم. با آن ۱۰ میلیون تومان در آن سال می شد ۱۰ آپارتمان در تهران خرید! با این وجود تیم پرسپولیس را انتخاب کردم با قرارداد ۲ میلیون تومانی که آن را هم مهندس عابدینی، ۲۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان به ما پرداخت کرد که اصلا نفهمیدیم چی شد؟ در فوتبال همه چیز پول نیست. البته من شنیدم رضا درویش به عیسی آل کثیر پیشنهاد ۱۵ میلیارد تومانی داده که نپذیرفته است! انصافا ۱۵ میلیارد تومان هم رقم کمی نیست و نمی دانم چرا عیسی آل کثیر آن را رد کرده است.

او خاطرنشان می کند: زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم درپرسپولیس خبری از پول نبود و مجبور بودیم با موافقت علی آقا پروین به قطر برویم و یک پولی پس انداز کنیم. الان خوشبختانه در پرسپولیس هم پول مناسبی به بازیکنان می دهند ضمن آن که اعتبار پیراهن پرسپولیس بسیار بالاست. بازیکنانی که از پرسپولیس جدا می شوند و به تیم های دیگر می روند بعدها متوجه ارزش این پیراهن خواهند شد. شاید ابتدا داغ باشند و متوجه تصمیم اشتباه خود نشوند اما آینده خیلی چیزها را به آنها ثابت خواهد کرد.

مرتضی کرمانی مقدم در پایان می گوید: نکته ای که لازم می دانم بگویم این است که پرسپولیس وابسته به هیچ بازیکنی نیست. آن قدر ستاره های بزرگ و نامدار به پرسپولیس آمده و رفته اند که اسم آنها را یک تریلی ۱۸ چرخ هم نمی کشید اما این پرسپولیس بود که ماند و افتخار کسب کرد. حالا هم اتفاقی نمی افتد و پرسپولیس شهاب زاهدی و مهدی عبدی را دارد. ضمن آن که امید عالیشاه، محمد عمری و مهدی ترابی و حتی وحید امیری هم می توانند در خط حمله بازی کنند. إن شاء الله یک مهاجم خوب خارجی هم به تیم اضافه شود که برخلاف لئاندرو پریرا بتواند بار بردارد و تأثیرگذار باشد. پرسپولیس راه خودش را می رود و با جدایی یکی دو یا چند بازیکن، دچار مشکل نخواهد شد بلکه این بازیکن است که از این جدایی متضرر می شود. البته تجربه من این را می گوید!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه