فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد:

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در گیلان

به گزارش هشت‌دی، سردار عزیزالله ملکی در مراسم امحاء یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در رشت با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های برتر در کشف مواد مخدر است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر ‌که در پارک‌ها و حاشیه شهرها اقدام به فروش می‌کنند یکی از مطالبات مردم از نیروی انتظامی است که در این زمینه نیز طرح‌های بسیاری برنامه ریزی و انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر از خرده‌فروشان نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است و جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.

ملکی با توجه به وارد کردن مواد مخدر از استان‌های دیگر توسط قاچاقچیان به این استان، انهدام باندهای مواد مخدر را از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز، از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ باند مهم قاچاق مواد مخدر درگیلان متلاشی شده است.

وی بهترین پایگاه کسب خبر برای نیروی انتظامی گیلان را مردم عنوان کرد و افزود: با تعامل بسیار خوب آنان و از طریق اطلاع رسانی به موقع موفق به شناسایی باندهای توزیع مواد مخدر شدیم؛همچنین استفاده از سامانه‌های هوشمند در انجام این پروسه مثمر بوده و اقدامات مطلوبی با اشراف بهنگام در ورودی‌های استان انجام شده است و عملکرد مناسبی در این خصوص ارائه شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر خاطرنشان کرد: همانطور که در بستن کمربند ایمنی علاوه بر جریمه، فرهنگ‌سازی مطلوب انجام و منجر به این شدکه هم اینک ۹۵ درصد مردم از کمربند ایمنی استفاده کنند و در راستای این فرهنگ‌سازی میزان تلفات تصادفات از ۲۸ هزار به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت باید برای فرهنگ‌سازی در خصوص عواقب خطرناک مصرف مواد مخدر نیز برنامه ریزی و اقدامات موثری انجام شود.

نقش موثر پیام های فرهنگی در کاهش مصرف کنندگان مواد مخدر

محمد جلایی معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در مراسم امحاء یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در رشت اظهار کرد: به طور حتم تولید پیام‌های فرهنگی در کاهش مصرف کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد بسیار موثر است و بایستی در این بخش با بهره گرفتن از متخصصان و کارشناسان اقدامات موثری برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری از آسیب مواد مخدر در امان نیست، گفت: ایران اسلامی‌جدی ترین کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و گیلان نیز یکی از استان‌هایی است که بالاترین کشفیات را دارد؛ لذا باید شرایطی فراهم شود که نیروی انتظامی استان برای مبارزه پرقدرت‌تر با قاچاقچیان مواد مخدر از تکنولوژی و امکانات مناسب‌تری بهره‌مند شود.

جلایی در پایان خاطرنشان کرد: سوداگران به دلیل سود سرشاری که از توزیع مواد مخدر می برند از هر نوع وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و مبارزه در این راه هیچ‌گاه پایان نخواهد یافت، اما باید زمینه آگاهی بیشتر نوجوانان و جوانان از عواقب خطرناک مصرف مواد مخدر در جامعه فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه