معاون فرهنگی حوزه زینبیّه رشت در گفتگو با هشت‌دی:

نیازمند یک تصمیم قاطع و همه‌جانبه در برخورد با هنجارشکنان از سوی قوای سه‌گانه هستیم

معاون فرهنگی حوزه زینبیه رشت بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان تاکید کرد و گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیز اگر یک تصمیم قاطع و همه‌جانبه در برخورد با این ناهنجاری از سوی قوای سه‌گانه اتخاذ گردد قطعاً در بستر زمان منجر به یک نتیجه مطلوب خواهد شد‌.

نیازمند یک تصمیم قاطع و همه‌جانبه در برخورد با هنجارشکنان از سوی قوای سه‌گانه هستیم

زهرا غلامی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اهداف دشمن از اشاعه بی‌بند و باری در جامعه، اظهار کرد: رعایت عفاف و حجاب یک فریضه مهم دینی و الهی است و یکی از ثمرات آن حفظ کرامت انسانی بانوان در جامعه می‌باشد لذا دشمن به دنبال قبح‌زدایی از بی‌حجابی و فساد در جامعه اسلامی است.

وی افزود: دشمن با ترویج بی‌حجابی صرفاً درصدد برداشتن روسری، چادر و پوشش از سر بانوان نیست بلکه عملاً به دنبال ترویج بی‌غیرتی و عادی‌سازی بی‌حیایی در جامعه است، همچنین از ترویج بی‌حجابی به دنبال گسستگی و برهم‌زدن آرامش در محیط خانواده است زیرا اگر ریشه و بنیان خانواده که زن و مرد است آسیب ببیند و دچار آلودگی شود در نسل بشر تاثیر مستقیم خواهد داشت.

معاون فرهنگی حوزه زینبیه رشت تصریح کرد: دشمن با بسط و گسترش بی‌حجابی در سطح کشور مهم‌ترین سرمایه کشور که نیروی‌انسانی و در راس آن نسل جوان است را نشانه گرفته تا آینده کشور را تحت الشعاع قرار دهد و عملاً پیشبرد اهداف کشور را به چالش بکشد.

غلامی با اشاره به اینکه مقدمه ایجاد آزادی در هر مقوله‌ای، فهم و درک صحیح از آن است بیان کرد: وقتی یک تعریف درست و همه‌فهمی برای آزادی در سطح کشور ارائه نشود، دستگاه رسانه‌ای غرب هر مفهوم مبتذلی را به عنوان آزادی، خوراک ذهن جوانان می‌کند و از آن‌جایی ‌که ارتکاب گناه و اشاعه بی‌بند و باری دارای جذابیت است، نسل ناآگاه به استقبال آن می‌رود.

وی ادامه داد: قرآن‌کریم در دو آیه «اِنّا هَدَیناهُ السَبیل اِمّا شاکراً و اِمّا کَفوراً» و «لا اِکراهَ فی الدین قد تَبیَّنَ الرُشد مِنَ الغَی» می‌فرماید: انسان در انتخاب مسیر آزاد است اما در ادامه می‌فرماید گزینش راه حق و مسیر الهی انسان را به سعادت می‌رساند در واقع رویکرد اسلام در بیان آزادی، تبیینی است یعنی نیک و بد را بیان می‌کند و انتخاب را به انسان واگذار می‌کند بدین‌صورت نمی‌تواند در روز قیامت بهانه بیاورد که من حق را نمی‌دانستم لذا قرآن به ما می‌آموزد که قبل از عتاب و سرزنش امری، نیک و بد آن را تبیین کنیم و پس از آگاه‌سازی لازم، با افرادی که در مقابل پذیرش حق، عناد می‌ورزند برخورد کنیم.

معاون فرهنگی حوزه زینبیه رشت با اشاره به جایگاه مهم قوای سه‌گانه در راستای گذر از ناهنجاری‌های مختلف گفت: اراده حاکم بر دولت به معنای اَعم قوه‌قضائیه، مقننه و مجریه فارغ از جانب‌داری‌های سیاسی و مصلحت‌اندیشی که در خیلی از موارد جای خود را به منفعت‌اندیشی می‌دهد بالاترین راه گذر از هر نوع ناهنجاری است، کما اینکه در مقوله بستن کمربند ایمنی خودرو که تا چند سال پیش فرهنگ به حساب نمی‌آمد، ولی با تصمیم قاطع دولت و برخورد و جریمه متخلفین امروز به فرهنگ‌عمومی تبدیل شده و حالا نه از ترس جریمه، بلکه برای حفظ جان خویش کمربند را می‌بندند.

غلامی افزود: در مقوله حجاب هم در صورتی که فارغ از دیدگاه‌ها و نظریه‌هایی که ارائه می‌شود، یک تصمیم قاطع و همه‌جانبه در برخورد با این ناهنجاری از سوی قوای مذکور اتخاذ گردد قطعاً در بستر زمان منجر به یک نتیجه مطلوب خواهد شد‌.

وی بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان تاکید و عنوان کرد: تا زمانی ‌که نهادهای فرهنگی قصد متهم نمودن یکدیگر به کم‌کاری را فارغ از هر اقدام سازنده‌ای داشته باشند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد لذا اقدا‌م فرهنگی یک اصل است اما برخورد قانونی با قانون‌شکنان باید به‌طور قاطع صورت گیرد، به شرط اینکه ابتدا مصادیق جرم مشخص گردد.

معاون فرهنگی حوزه زینبیه رشت تصریح کرد: قرآن‌کریم در قبال اشاعه فحشاء می‌فرماید؛ «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَهِ ۚ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است، و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید.

غلامی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در این راستا اظهار کرد: از آنجایی که تعداد قابل توجهی از دختران و زنانی که حجاب از سر برداشته‌اند از روی عدم آگاهی و تبلیغات مسموم دشمن بوده بنابراین باید در خط مقدم رسانه پیشرفت‌های چشم‌گیری حاصل گردد زیرا دشمن نیز از همین طریق ورود نموده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نیز با تبلیغ مستمر خویش لازم است در جهت ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) بیش از پیش کوشا باشند تا بنا بر فرمایش رهبر‌معظم‌انقلاب دچار استحاله فرهنگی نشویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه