نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

نیروهای شرکتی در اولویت طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، اولویت مجلس در راستای طرح ساماندهی کارکنان دولت را در درجه اول ساماندهی نیروهای شرکتی دانست و گفت: هدف این طرح حذف واسطه‌ها بوده تا نیروهای شرکتی به طور مستقیم با دستگاه‌های اجرایی قرارداد ببندند.

نیروهای شرکتی در اولویت طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند

به گزارش هشت‌دی خلیل بهروزی فر، با اشاره به روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با ساماندهی کارکنان دولت اقدامات بسیار مؤثری را انجام داده و شاهد خروجی‌های مثبتی در صحن علنی بودیم.

وی اولویت مجلس در راستای طرح ساماندهی کارکنان دولت را، ساماندهی نیروهای شرکتی دانست و افزود: اگرچه با مخالفت سازمان اداری و استخدامی به نمایندگی از دولت با طرح مذکور مواجه بودیم، اما نمایندگان به این مصوبه در صحن علنی رأی بسیار قاطعی دادند.

نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به ارسال مصوبه مذکور به شورای نگهبان و هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: در طرح شاهد ایرادات و ابهاماتی بودیم که در حال بررسی جهت تائید نهایی از سوی شورای نگهبان هستیم.

بهروزی فر، بابیان اینکه بین مجلس و شورای نگهبان تفاهم و یکدلی وجود دارد و در جلسات آتی شاهد رفع ایرادات و ابهامات خواهیم بود، گفت: در مقطع فعلی نیروهای شرکتی و پیمانکاری مدنظر هستند و هدف این طرح حذف واسطه‌ها بوده تا نیروهای شرکتی مستقیماً با دستگاه‌های اجرایی قرارداد ببندند.

وی بررسی برنامه هفتم توسعه را مقدم بر طرح‌ها و لوایح دیگر دانست و اضافه کرد: نمایندگان تلاش می‌کنند تا در کنار رسیدگی به برنامه هفتم، طرح ساماندهی کارکنان را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، همچنین به یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره و اظهار کرد: در برنامه هفتم دو ماده الحاقی را با این مضمون پیش‌بینی کردیم که اولاً حقوق شاغلین حداکثر ۱۰ درصد بیشتر از حقوق بازنشستگان باشد و ثانیاً بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت کنند.

وی بابیان اینکه دولت مکلف شده در بودجه سنواتی، مسائل مالی موردنیاز برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیش‌بینی کند، خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای سن بازنشستگی از ۳۵ سال به ۳۲ سال است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه