عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی: 

دانشکده دریانوردی در گیلان تاسیس می‌شود

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی کشور گفت: با همکاری دانشگاه گیلان به توافقاتی برای تاسیس یک دانشکده کامل دریانوردی دست یافتیم.

دانشکده دریانوردی در گیلان تاسیس می‌شود

به گزارش هشت‌دی مجیدعلی نیازی در حاشیه امضای تفاهم نامه‌ ایجاد رشته‌های دریایی و دریانوردی در دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه ابتدا نیاز داخلی را برآورده خواهد کرد و در نهایت از ظرفیت موجود برای تربیت دریانوردان داخلی و صدور آنها به‌عنوان اساتید آینده استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد دریانوردان کشور ایرانی هستند و این در حالی است که در ۳۰ سال گذشته اغلب دریانوردان کشور خارجی بودند این معادله اکنون برعکس شده و دریانوردان داخلی بیش از دریانوردان خارجی هستند.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی کشور  با بیان اینکه با همکاری دانشگاه گیلان به توافقاتی برای تاسیس یک دانشکده کامل دریانوردی دست یافتیم تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این زمینه حمایت کافی و ۱۰۰ درصدی از تاسیس دانشگاه دریانوردی به عمل خواهد آورد. باتوجه به سابقه خوب دانشگاه گیلان، این سازمان از تاسیس دانشگاه دریانوردی استقبال می‌کند تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی کشور، نگاهی به خارج از مرزها در تربیت دریانورد داشته باشد.

وی افزود: با همکاری دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم و فنون امام خامنه‌ای تفاهم‌نامه‌ای بین این ۲ دانشگاه منعقد شد تا بتوانیم با هم افزایی و کار تیمی کیفیت تربیت دانشجویان دریانوردی را ارتقا دهیم. شرکت کشتیرانی دریای خزر هم برای تربیت کارورزی دانشجویان اعلام آمادگی کرده است.

نیازی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز راهنمایی کافی را در این حوزه داشته و تسهیلگری انجام داده است و بر اساس کنوانسیون STCW گام به گام راهنمایی لازم را خواهد داشت و شبیه ساز موتور دیزل دریایی به ارزش یک میلیون دلار از طرف سازمان بنادر و دریانوردی به دانشگاه گیلان اعطا خواهد شد تا در جهت تربیت و آموزش دانشجویان دریانوردی از آن استفاده شود.

وی همجواری گیلان با دریای خزر را یکی از خصوصیات ویژه و منحصر به فرد این استان اعلام کرد و افزود: این مولفه برای ایجاد یک دانشگاه دریایی لازم و ضروریست؛ دیگر مورد توریستی بودن گیلان است که رغبت خانواده‌ها و دانشجویان برای حضور در این استان را بیشتر از سایر استان‌ها کرده‌ و این موضوع در جذب دانشجویان خارجی نیز موثر است.

نیازی خاطرنشان کرد: امکاناتی در حوزه تجهیزات دریایی در استان گیلان داریم و خبرگان و نخبگان دریایی در راستای مربی‌گری و استادی دانشگاه از آنها بهره می‌گیریم این موارد دلایلی است که سازمان بنادر و دریانوردی تمایل دارد با دانشگاه گیلان همکاری لازم را داشته باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه