رئیس پلیس فتا استان گیلان:

شهروندان از سایت‌های ناشناس خرید نکنند

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: شهروندان از سایت‌های ناشناس که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصد سوءاستفاده از مسافران و گردشگران رادارند، خرید نکنند.

شهروندان از سایت‌های ناشناس خرید نکنند

به گزارش هشت‌دی امیرحسین نقی‌مهر با اشاره به اینکه کلاه‌برداران سایبری با سوءاستفاده از مردم اقدام به راه‌اندازی سایت‌های جعلی رزرو اماکن اقامتی، هتل، فروش بلیط و تور‌های تابستانه کرده‌اند اظهار کرد: شهروندان از سایت‌های ناشناس که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصد سوءاستفاده از مسافران و گردشگران رادارند، خرید نکنند.

وی بابیان اینکه شهروندان و گردشگران قبل از پرداخت هرگونه وجهی از مجاز بودن آژانس‌های مسافرتی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطمئن شوند افزود: گردشگران از سـایت‌های دارای نماد اعتماد «ای‌نماد» تور مسافرتی رزرو کنند و فریب تور و هتل‌های آنلاین ارزان‌قیمت را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: شهروندان حتماً باید در هنگام پرداخت بهای بلیط به پروتکل امن HTTPS در ابتدای آدرس سایت و نشانه صحیح آدرس سایت درگاه بانک عامل نیز توجه کنند.

وی از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه