برپایی نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران در بندرانزلی

نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران در اسکله گردشگری مجتمع بندری انزلی با حضور ورزشکارانی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد.

برپایی نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران در بندرانزلی

به گزارش هشت‌دی، امین جلائی امروز در نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران در اسکله گردشگری مجتمع بندری انزلی که با حضور ورزشکارانی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران ۱۰ فروند جت اسکی، ۱۵ نفر در رشته اسکی روی آب، سه فروند قایق تندرو و پنج پاراموتور شرکت داشتند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره با مشارکت استانداری گیلان، اداره کل بنادر ودریانوردی، اداره کل ورزش و جوانان، معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان برگزار شد و کمیته‌های ورزشی جت اسکی و جت بت، موج سواری، اسکی روی آب، ماهیگیری و کمیته ورزش‌های هوایی شرکت داشتند.

ماهیگیری خانوادگی در استخر لاهیجان برگزار می‌شود

سرپرست هیئت ورزش‌های دریایی و ساحلی گیلان ارزش تجهیزات شرکت‌کننده در این جشنواره را ۲۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: باتوجه به اینکه کمیته ماهیگیری هیئت ورزش‌های دریایی جمعیتی ۳۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهد و رشته مهیج و پرطرفداری در استان گیلان محسوب می‌شود به‌زودی شاهد رویدادی با عنوان ماهیگیری خانوادگی در استخر لاهیجان خواهیم بود. ‌

جلائی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت استفاده از ظرفیت دریاها و تبدیل آن به فرهنگ‌ عمومی، بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستایی تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب و ایجاد نشاط در جامعه می‌باشد و در توسعه صنعت گردشگری ورزشی استان گیلان موثر خواهد بود. فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی کشور تازه تأسیس بوده و ۶ ماه از شروع به کار آن می‌گذرد و این هیئت در استان گیلان نیز در سه ماه اخیر فعال شده است و اینک تمامی ۱۷ شهرستان استان گیلان دارای هیئت می‌باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در ۱۰ شهرستان دارای ساحل کمیته‌ها در بخش‌های مختلف فعال هستند و در هفت شهرستان دیگر نیز با توجه به اینکه ساحل ندارند کمیته‌های ماهیگیری تشکیل شده است.

در آغاز برنامه کمیته ورزش‌های هوایی در محدوده اسکله با پاراموتور به پرواز درآمدند و پرچم‌ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه