معاون نظارت، بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

بیش از ۳۸۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان کشف شد

معاون نظارت، بازرسی اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری۳ هزار و ۸۵۷ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، گفت: ارزش ریالی این پرونده‌های قاچاق ۳۸۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است.

بیش از ۳۸۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان کشف شد

به گزارش هشت‌دی، علیرضا حسینیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تیم تخصصی در بازرسی از واحدهای صنفی اقتصادی موفق شد بالغ بر ۳ هزار پرونده در بخش لوازم خانگی، لوازم آرایشی، بهداشتی، لاستیک، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط تشکیل دهد. در راستای اقدامات نظارتی در سال جدید همزمان با اجرای طرح نظارتی معاونت بازرسی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تلاش کردیم نسبت به بازرسی واحدهای اقتصادی در تمام حوزه‌های صنفی و غیرصنفی شامل انبارها، شرکت‌های پخش، مجموعه‌های بزرگ زنجیره‌ای، واحدهای خدماتی و نیز بین‌راهی، رستوران‌ها و سایر حوزه‌هایی که خدمات می‌دهند، بازرسی انجام داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده را تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کنیم.

وی یکی از اهداف و سیاست های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را برگزاری گشت‌های مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن عمومی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای مرتبط در راستای عمل به وظایف سازمانی عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون از ۲۰ هزار ۷۹۹ بازرسی انجام شده از واحدهای اقتصادی ۲ هزار ۴۹۴ مورد منجر به تخلف شدند.

معاون نظارت، بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ارزش ریالی پرونده‌های ارسال‌شده به تعزیرات را ۱۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: گزارش‌های دریافت‌شده از مرکز پاسخگویی سامانه ۱۲۴ عمدتاً در حوزه خودرو، تعمیرکاران لوازم خانگی به‌ویژه یخچال و سایر خدمات خودرویی بوده است. همچنین در حوزه مشاورین املاک نیز شکایات زیادی دریافت می‌کنیم که یکی از آنها در حوزه گرانفروشی، تقلب در موبایل و نرم‌افزار و سایر وسایل جانبی آن است.

حسینیان با اشاره به اینکه کانال‌های ارتباطی مرکز پاسخگویی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir ، سامانه تلفن ۱۲۴، استفاده از بازرسان افتخاری و شکایات حضوری است، خاطرنشان کرد: مرکز دریافت گزارش‌های مردمی به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم‌افزاری وب سرویس فعال و دریافت‌کننده گزارش‌ها و شکایات مردمی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه