سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

زنگ خطر نابودی بافت فرهنگی روستاهای گیلان به صدا درآمد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر لزوم شناسایی کاستی‌های محلات کم‌برخوردار و اختصاص اعتبار ویژه برای رفع  کمبودها در این محلات تاکید کرد و گفت: ساخت ویلاهای لوکس در روستاها، زنگ خطر را برای نابودی بافت فرهنگی به صدا درآورده است.

زنگ خطر نابودی بافت فرهنگی روستاهای گیلان به صدا درآمد

به گزارش هشت‌دی، محمد جلائی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اجرای طرح محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار، با بیان اینکه تصمیمات در این بخش نباید تنها به برگزاری جلسات ختم شود، اظهار کرد: اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جلسات محرومیت‌زدایی با اقدام و عمل جهادی میسر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی امکانات و کاستی‌های موجود به تفکیک در محلات کم‌برخوردار از دستگاه‌های متولی گیلان خواست تا از طریق شورای برنامه‌ریزی نسبت به رفع کاستی‌ها و تخصیص اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام در این محلات اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر ضرورت رویکرد جهادی از سوی مدیران برای محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهری تصریح کرد: در این ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان نباید جزیره‌ای عمل کنند ضمن اینکه برای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به ساکنان محلات کم‌برخوردار همکاری لازم را داشته باشند.

زنگ خطر نابودی بافت فرهنگی روستاهای گیلان به صدا درآمد

جلائی ادامه داد: موضوع جدی که باید پیگیری شود این است که چگونه با مشکلات و کاستی‌های موجود در مناطق حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی مواجه شویم و مشکلات را ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کنیم تا با برنامه‌ریزی درست و دقیق در راستای ساماندهی و ارائه خدمات در ابعاد عمرانی، اجتماعی و فرهنگی به ساکنان محلات کم‌برخوردار گام برداریم.

وی بیان کرد: امروزه ساخت ویلاهای لوکس یا واحدهای مسکونی در قالب شهرک در روستاها، زنگ خطر را برای نابودی بافت فرهنگی روستا به صدا درآورده و به تبع آن مشکلات جدی اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه به وجود می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه در دهه هفتاد شاهد رشد ۳.۶ درصدی حاشیه‌نشینی در ایران بودیم، خاطرنشان کرد: بخشی از تصمیمات برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در سطح ملی و با پیگیری در وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و بخش دیگری نیز با برگزاری جلسات استانی در راستای شناسایی مشکلات موجود با هدف ادامه پیگیری‌ها در سطح ملی صورت می‌گیرد که باید مورد توجه باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
علاوه بر بافت فرهنگی، بافت اجتماعی روستاها هم در حال نابودی است.
در حاشیه