ضرورت شناسایی افراد بی‌سواد در شهرستان‌های گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر ضرورت شناسایی افراد بی‌سواد در شهرستان‌های این استان تأکید کرد.

ضرورت شناسایی افراد بی‌سواد در شهرستان‌های گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس از انزلی، مهدی حاجتی عصردیروز در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر در امر سوادآموزی اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور مصوبات خوبی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی اتخاذ شد.

وی افزود: در جلسه دوم نیز مصوبه مذکور هیئت دولت در اواخر بهمن و اوایل اسفند به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه متعاقباً جلسه شورای آموزش و پرورش با دستور جلسه «ریشه‌کنی بی‌سوادی » برگزار شد، گفت: در این جلسه مصوب شد از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که در امر ریشه‌کنی بی‌سوادی به آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی کمک می ‌کنند قدردانی شود.
وی با تصریح بر اینکه فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رئیس شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان خود بی‌سوادهای شهرستان‌های خود را شناسایی کنند، ادامه داد: فرمانداران زمینه حضور افراد بی‌سواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال را در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم کنند.
حاجتی گفت: در گیلان طبق آخرین آمار سرشماری بیش از ۹۵ درصد باسوادند و حدود ۸۷ هزار نفر افراد بی‌سواد بین سنین ۱۰تا ۴۹ سال در این استان هستند که به ۳۷ هزار نفر تقلیل پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم و در تلاش هستیم۳۷ هزار را شناسایی کنیم، اظهار کرد: باید زمینه حضور این تعداد را در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم کنیم.
معاون سیاسی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد نیاز به انسان‌هایی آگاه دارد.

محمد احمدی‌پور افزود: جامعه‌ای می‌تواند روند رشد و توسعه را طی کند که مجهز به انسان‌های آگاه در امورات مختلف باشد.

وی بحث سوادآموزی را یکی از مهم‌ترین مسایلی دانست که امام راحل و اکنون نیز مقام معظم رهبری به آن توجه دارند و تصریح کرد: نمی‌شود درصد بالایی از جامعه تنها امکان شنیدن داشته باشند و امکان خواندن نداشته باشند.
این مسئول یکی از شاخصه‌های توسعه برای هر کشوری را مشارکت دانست و یادآور شد: در ماه‌های آینده می‌خواهیم انتخابات را در کشور به مرحله اجرا درآوریم و مهم‌ترین رکن انتخابات بحث مشارکت مردم است.

وی مشارکت را تنها در بحث انتخابات ندانست و خاطرنشان کرد: مشارکت در توسعه، امور اجتماعی و حضور در صحنه‌های مختلف بوده که به عنوان سرمایه اجتماعی مطرح است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه