رئیس سازمان شیلات ایران در چمخاله لنگرود:

گیلان به اندازه ۲ استان در تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می‌کند

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی دریای خزر ۸ مرکز در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان فعالیت می‌کنند، گفت: استان گیلان به اندازه ۲ استان مازندران و گلستان در تکثیر و رهاسازی و بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می‌کند.

گیلان به اندازه ۲ استان در تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می‌کند

به گزارش هشت‌دی، ناصر کرمی‌راد روز یکشنبه در جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری دریایی در چمخاله گیلان از راه‌اندازی پنج مرکز بازسازی ذخایر در سواحل جنوب کشور خبر داد و اظهار کرد: این مراکز با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و مصوبه دولت در خلیج فارس و دریای عمان راه‌اندازی می‌شوند. با راه‌اندازی این مراکز و تجربه سازمان شیلات در بازسازی ذخایر شاهد رشد و شکوفایی در امر بازسازی ذخایر در دریای جنوب خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: در ضلع جنوبی دریای خزر نیز ۸ مرکز در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان فعالیت می‌کنند و استان گیلان به اندازه ۲ استان مازندران و گلستان در تکثیر و رهاسازی و بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۳ میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و استخوانی در گیلان رهاسازی شد، تصریح کرد: سالانه ۴۵۰ میلیون قطعه انواع آبزیان در سه حوزه شمال، جنوب و آبهای داخلی تکثیر و رها سازی می‌شود. بازسازی ذخایر با ۲ هدف پشتیبانی از جامعه بهره‌بردار و صیاد و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان نیز در این جشنواره بازسازی ذخایر را رویکرد مسئولانه و از وظایف حاکمیتی سازمان شیلات دانست و گفت: سال گذشته در مجموع ۱۱ هزار تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان صید شد که از این مقدار ۶ هزار و ۵۰۰ تن فعالیت صیادی در ماهی سفید بود.

کوروش خلیلی از رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: این رهاسازی حاصل فعالیت سه مرکز بازسازی ذخایر بود که امیدوارم در سال ۱۴۰۲ افزایش ۳۰ درصدی رکوردی در رهاسازی را شاهد باشیم. آنچه مهم است استمرار فعالیت صید و صیادی است که این امر منوط به مدیریت شیلاتی در امر بازسازی ذخایر در این حوزه می‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه