رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت در گفتگو با هشت‌دی:

سرانه فضای سبز شهر رشت ۴.۴۶ مترمربع کمتر از حد استاندارد است

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت میزان سرانه فضای سبز این شهر ۲.۵۴ متر‌مربع است، این در حالی است که سرانه استاندارد بر اساس اعلام سازمان مسکن و شهرسازی ۷ الی ۱۲ متر‌مربع می‌باشد و این یعنی میزان سرانه فضای سبز شهری رشت ۴.۴۶ مترمربع از حداقل حد استاندارد کم‌تر است.

سرانه فضای سبز شهر رشت ۴.۴۶ مترمربع کمتر از حد استاندارد است

پیام جعفری‌نیا در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به میزان سرانه فضای سبز شهری رشت اظهار کرد: حدود ۱۷۰ هکتار فضای سبز شامل پارک، بلوار، میادین و درختکاری‌ها در شهر رشت وجود دارد این در حالی است که میزان سرانه فضای سبز در شهر رشت ۲/۵۴ متر‌مربع است که سرانه استاندارد بر اساس اعلام سازمان مسکن و شهرسازی ۷ الی ۱۲ متر‌مربع می‌باشد.

وی به علت تمایز سرانه فضای سبز رشت با میزان استاندارد اعلام‌شده اشاره کرد و گفت: مشکل تملک اراضی و تبدیل آن به فضای سبز به علت قیمت بالای زمین‌ها در این‌خصوص وجود دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت تصریح کرد: در حال حاضر از ظرفیت حاشیه رودخانه‌ها، علاوه بر ساماندهی این مکان‌ها و تغییر سیمای بصری حاشیه رودخانه‌ها استفاده می‌شود و پارک‌هایی مانند سیمرغ، گیاه‌شناسی، گیلانه، آسیاب، شقایق و رازی در این راستا بهره‌برداری شد.

جعفری‌نیا با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت باغات در راستای افزایش سرانه فضای سبز، بیان کرد: باغ سالار مشکات از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان که فاز اول آن در سال جاری بهره‌برداری خواهد شد، گعت: دسترسی‌های ابتدایی این پروژه شامل تجهیز، روشنایی و سرویس بهداشتی امکان‌پذیر شده است که با افتتاح آن، شاهد افزایش سرانه فضای سبز از ۲/۵۴ به ۹/۱۸ خواهیم بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت گفت: پارک قطعات ۵۸ و ۸۷ مسکن‌مهر در منطقه پنج، پارک جفرودی در منطقه سه، پارک حاشیه رودخانه گوهررود حدفاصل پل منظریه تا بازارچه نگین در منطقه چهار، پارک مسافر در کمربندی خرمشهر در منطقه سه، پارک محله در خیابان باهنر در منطقه پنج از جمله پروژه‌های در دست احداث است.

جعفری‌نیا با اشاره به کاشت ۴ هزار و ۵۵ اصله درخت در سال گذشته تصریح کرد: بر اساس کمیسیون ماده هفت مبنی بر خطرآفرینی درختکاری، ۱۹۹ اصله درخت قطع شد اما با کاشت این میزان درخت جبران گردید.

وی افزود: در اواخر سال گذشته شاهد افزایش سرانه فضای سبز بودیم اما با این حال سرانه هر قطعه با هماهنگی شهردار رشت بازپیرایی می‌شود لذا زمان کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز و درختکاری در پایان هر سال انجام می‌شود و در بهار شاهد شکوفایی آن در سطح شهر هستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان خواهشمندیم در ارائه هرگونه مسائل مرتبط با این سازمان در ارتباط باشند تا فارغ از سیاست‌های کلان، شاهد سرسبزی و زیباسازی هرچه بیشتر شهری باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه