صدور موافقت‌‌نامه اصولی برای احداث ۴۵ طرح تأسیسات گردشگری در گیلان

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد ۴۵ طرح گردشگری در استان خبر داد.

صدور موافقت‌‌نامه اصولی برای احداث ۴۵ طرح تأسیسات گردشگری در گیلان

به گزارش هشت‌دی، زهرا جهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: نشست کمیته‌ فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با حضور اعضا برگزار شد. در این نشست با بررسی ۷۱ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۴۵ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل ، ۱۱مجتمع گردشگری، ۵ هتل، ۱ مهمانپذیر، ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ اقامتگاه سنتی، ۵ سفره خانه سنتی می‌باشد. پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا برای حدود ۵۱۰ نفر نیز اشتغال‌ ایجاد خواهد گردید.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تصریح کرد: از درخواست‌های مذکور ۹ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی بوده که با توجه به ضوابط و مقررات جاری درکمیته یادشده با ۸ پرونده مخالفت گردید و با تغییر کاربری یک پرونده به دلیل داشتن پروانه مسکونی و کاربری مسکونی در طرح هادی در سنوات گذشته موافقت گردید و ۶ عرصه ملی که از سوی امور اراضی معرفی و از طریق سرمایه‌گذاران پیگیری شد با موقعیت مکانی ۶ پرونده موافقت و مقرر شد پس از اعلام قابلیت واگذاری عرصه از سوی منابع طبیعی کمیته‌ یاد شده پس از بررسی اهلیت فنی و اهلیت اعتباری سرمایه‌گذار نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام شود.

شایان ذکر است با ۹ پرونده بدلیل عدم ارائه مستندات لازم و عدم شرایط طرح در کمیته و ۴ پرونده بدلیل نداشتن راه دسترسی مناسب و دارای کاربری زراعی و شالیزاری مخالفت شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه