در ایام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲؛

کسب رتبه دوم کشوری گیلان در ماندگاری مسافر و گردشگر+ جزئیات

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کسب رتبه دوم ماندگاری اقامت مسافران و گردشگران در این استان خبر داد و گفت: میزان گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان دارای رشد ۶۳ درصد بوده است.

کسب رتبه دوم کشوری گیلان در ماندگاری مسافر و گردشگر+ جزئیات

به گزارش هشت‌دی، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان به واسطه ظرفیت‌های بالای طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در طول سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ شاهد اقامت بیش از ۱۲ میلیون نفر شب از گردشگران در مراکز اقامتی استان با میانگین اشغال ۱۲۰ درصدی بودیم که این آمار ۹۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: شهرستان‌های فومن و بندرانزلی از پربازدیدترین و پراقامت‌ترین شهرستان‌های استان بودند که طی این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

جهانی با اشاره به جزئیات مسافران خارجی بیان کرد: گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز ۳۱۶ نفر بوده و دارای رشد ۶۳ درصد است که دارای ملیتی آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر گیلان در پایان خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان بیش از یک میلیون نفر بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه