روستاهای صومعه‌ سرا شناسنامه‌دار می‌شوند

فرماندار صومعه‌سرا از اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن روستاهای این شهرستان خبر داد.

روستاهای صومعه‌ سرا شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، حسین اسماعیل‌پور صبح امروز(پنج شنبه) در همایش دهیاران این شهرستان اظهار کرد: این همایش نخستین گام در راستای توسعه شهرستان است.

وی با بیان اینکه در همایش مذکور به دو موضوع رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: برای نخستین بار طرح شناسنامه روستاها در صومعه‌سرا به صورت پایلوت کشوری اجرای می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح مذکور را ارتقای سطح علمی، افزایش توانمندی و به روز بودن دهیاران دانست و افزود: به‌هنگام بودن طرح شناسنامه روستاها لازمه فعالیت تمام دهیاران و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه بدون اطلاعات هیچ تصمیم‌گیری صورت نمی‌گیرد، گفت: توزیع عادلانه بودجه و عدالت‌محور بودن این توزیع براساس اطلاعات موجود است.

اسماعیل‌پور ضعف شدید اطلاعاتی در حوزه تصمیم‌سازی را به‌عهده دهیاران دانست و خاطرنشان کرد: این امر موجب ایجاد ضرر در حوزه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره سفر رئیس جمهوری به گیلان یادآور شد: در این سفر طرحی ارائه شد که به عنوان شناسنامه فرهنگی صومعه‌سرا برای نخستین بار در این شهرستان اجرایی می‌شود.

فرماندار صومعه‌سرا به طرح شناسنامه روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ویژگی‌های کامل روستاها در فرم‌های مخصوص توسط دهیاران جمع‌آوری می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه پس از پایان طرح شناسنامه روستاها دو کار اساسی درباره روستا انجام می‌شود، گفت: امنیت روستا و روستائیان در تمام زمینه‌های کشاورزی، سیاسی، اجتماعی و روانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسماعیل‌پور گفت: تمام مسئولان موظف به انجام کار سیاسی هستند اما باید از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی دوری کنند.

وی دهیاران را واسط بین مردم و دولت دانست و افزود: مسئولان حق ندارند از امکانات دولتی برای مقاصد شخصی و سیاسی خود استفاده کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه بانک اطلاعات دانش‌آموختگان صومعه‌سرا در حال تدوین است، تصریح کرد: اکنون هیچ مدارکی از اینکه در شهرستان چه تعداد افراد تحصیل‌کرده در چه رشته‌های تحصیل کرده‌اند و چه تعداد رشته‌های فراوانی تخصصی وجود دارد، نیست.

وی هدف از اجرای چنین طرحی در شهرستان صومعه‌سرا را شناسایی افراد تحصیلکرده دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم از آنها در موارد مختلف استفاده کنیم.

اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه این فرم‌ها باید با دقت و وسواس زیاد پر شود، خاطرنشان کرد: این فرم‌ها منبع تصمیم‌گیری ما برای آینده بوده و براساس دقت دهیاران در پر کردن این فرم‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه