کارشناس مذهبی:

امتحانات الهی زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه عقل پیامبر درونی است و تدابیر عقلی مطابق با فطرت است، گفت: امتحانات الهی زمینه رشد را فراهم می‌کند و هر چقدر انسان کمال پیدا کند نشانه این است که امتحانات الهی ساختار او را ساخته است و دیگر او حتی فکر گناه هم نمی‌کند.

امتحانات الهی زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام سید میرشمس اکبر حسینی در جمع خواهران معکتف در مسجد چهلتن رشت با اشاره به اهمیت خلوص در نیت‌ها اظهار کرد: کسی که عامل باشد خداوند مزد عملش را می‌دهد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، گفت: در قیامت یک عده‌ای را به بهشت می برند و یک عده‌ای را به جهنم، آنکه در حال رفت به بهشت است می بیند کسی که آن عمل را به او یاد داده در حال رفتن به جهنم است چون آن شخص فقط حرف زده و عامل نبوده است.

این خطیب و کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه امتحانات الهی زمینه رشد را فراهم می‌کند و هر چقدر انسان تعالی و کمال پیدا کرد نشانه این است که امتحانات الهی ساختار او را ساخته است و دیگر او حتی فکر گناه هم نمی‌کند.

وی با اشاره به همواره در معرض بودن انسان‌ها، تصریح کرد: خداوند سنتش را تغییر نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد درست انتخاب کنیم و اگر غلط انتخاب کنیم، آسیبش را هم باید تحمل کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: دین نگه‌داشتن یعنی در صحنه باشی و دینت را هم حفظ کنی نه اینکه فقط در چهاردیواری خانه صبح و شب کنی و بخواهی دینت حفظ شود.

وی با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) گفت: خدواند از انسان کثرت عمل نمی‌خواهد بلکه درستی عمل خواسته است. آن کسی می تواند در صحنه امتحان خود را حفظ کند که از قبل خودش را آماده امتحان کرده باشد و لازمه آن ایمان است.

تدابیر عقلی مطابق با فطرت است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دعا را هر چقدر فهمیدیم درست‌تر عمل می‌کنیم، گفت: ما دعا می‌خوانیم که معرفت پیدا کنیم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه عقل پیامبر درونی است و تدابیر عقلی مطابق با فطرت است گفت: این در حالی است که برای ما مزه نفس و غریزه بیشتر است و بر اساس آن پیش می‌رویم.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در هر سنی که هستیم هر میزان که می فهمیم باید عمل کنیم زیرا تا لحظه‌ای که نمی دانیم محکوم نیستیم، محکوم کسی است که درستی و نادرستی عملی را فهمیده اما عمل نمی کند.

گفتنی است؛ هشتمین اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد چهلتن رشت برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه