عمران علیزاده

نگاه پنجم: «دانشگاه و جنگ هیبریدی در سال ۱۴۰۲»

جنگ هیبریدی شاخص‌های متفاوتی دارد؛ اگر در دانشگاه‌های کشور به دانشجویانمان آموزش دهیم که دانشگاه می‌تواند در رصد به‌موقع عوامل نارضایتی‌ از اداره کشور و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون‌رفت آن با تکیه بر واقع‌گرایی و در صورت لزوم ارائه مدل جدید حکمرانی که در مجموع «نظام حل مسائل» نامیده می‌شود پیشتاز باشند، موفق می‌شویم یکی از مهمترین محورهای جنگ هیبریدی را که به پشتوانه اساتید سکولار و لائیک در دانشگاه‌ها هدایت می‌شود را خنثی نماییم.

نگاه پنجم: «دانشگاه و جنگ هیبریدی در سال ۱۴۰۲»

هشت‌دی: عمران علیزاده استاد دانشگاه در یادداشتی با تمرکز بر فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی نوشت: جنگ هیبریدی شاخص‌های متفاوتی دارد؛ اگر در دانشگاه‌های کشور به دانشجویانمان آموزش دهیم که دانشگاه می‌تواند در رصد به‌موقع عوامل نارضایتی‌ از اداره کشور و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون‌رفت آن با تکیه بر واقع‌گرایی و در صورت لزوم ارائه مدل جدید حکمرانی که در مجموع «نظام حل مسائل» نامیده می‌شود پیشتاز باشند، موفق می‌شویم یکی از مهمترین محورهای جنگ هیبریدی را که به پشتوانه اساتید سکولار و لائیک در دانشگاه‌ها هدایت می‌شود را خنثی نماییم.

 

دانشگاه یکی از اصلی‌ترین محورهای تولید علم در هر کشوری است. به‌عنوان یک دانشگاهی مسلمان، عقل را یکی از ابزار مهم (نه تنها ابزار) تولید علم و رئالیسم را یکی از مکتب‌های اصلی حل مسائل مهم جامعه می‌دانیم.

 به همین دلیل است که جریان سکولار و لائیک در دانشگاه‌ها برای انزوا و حذف اساتید متعهد به گفتمان انقلاب اسلامی آنها را افرادی خیال‌پرداز و ایده‌آلیست معرفی می‌کنند که برای حفظ منافع خود بدون برهان عقلی از حاکمیت دفاع کرده و از حل مسائل جامعه عاجزند. متاسفانه این روش تاکنون سد ذهنی محکمی بین دانشجویان و اساتید جریان انقلابی ایجاد کرده است.

اگر در دانشگاه‌های کشور به دانشجویانمان آموزش دهیم نارضایتی از اداره کشور و نقد به حکمرانی جز لاینفک حکمرانی در همه کشورهاست و دانشگاه می‌تواند در رصد به‌موقع عوامل این نارضایتی‌ها و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون‌رفت آن با تکیه بر واقع‌گرایی و در صورت لزوم ارائه مدل جدید حکمرانی که در مجموع «نظام حل مسائل» نامیده می‌شود پیشتاز باشند، یکی از مهمترین محورهای جنگ هیبریدی را که به پشتوانه اساتید سکولار و لائیک در دانشگاه‌ها هدایت می‌شود یعنی تبدیل نارضایتی‌ها به تنفر از حاکمیت را خنثی نموده‌ایم.

جنگ هیبریدی شاخص‌های متفاوتی دارد. ایجاد یاس و ناامیدی از بروز هر مسئله‌ای و ایجاد فضای ذهنی که حاکمیت از حل هر مسئله‌ای عاجز است و به‌دنبال آن ایجاد فضای مهاجرت برای جوانان ایرانی از محورهای مهم جنگ هیبریدی در دانشگاه‌هاست.

در دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ می‌توانیم با همکاری اساتید و دانشجویان متعهد به ایران مقتدر از همه سلایق سیاسی با عبور از برگزاری جلسات استادی – دانشجویی که بیشتر گزارش‌محور هستند تا هدف‌محور به خنثی کردن محورهای جنگ هیبریدی کمک شایانی نماییم.

عمران علیزاده
۷ فروردین ۱۴۰۲

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه