در ایام نوروز؛

آماده‌باش ۱۲۰ نفر در ۵۲ پست و پایگاه هلال‌احمر گیلان

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: امسال ۱۲۰ داوطلب در ۲۰ پست مبادی ورودی و مراکز استان و ۳۲ پست حوزه امداد و نجات از ۲۴ اسفند الی ۱۵ فروردین آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

آماده‌باش ۱۲۰ نفر در ۵۲ پست و پایگاه هلال‌احمر گیلان

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، سیاوش غلامی امروز در نشست‌ خبری با  در راستای طرح ملی خدمات‌ نوروزی جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به وظایف محوری سازمان اظهار کرد: مسئولیت این سازمان، امدادرسانی به مردم در هنگام حوادث طبیعی و غیرطبیعی بر طبق اساسنامه است. با مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس‌ شورای‌ اسلامی و دولت وقت و طبق قانون‌ مدیریت‌بحران با توجه به ماده ۱۴ بند «ب» سه وظیفه؛ امداد و نجات، اسکان‌ اضطراری و آموزش‌ همگانی از وظایف اصلی این سازمان است.

وی در ادامه افزود: در بخش حوزه امداد و نجات، استان‌ گیلان تیم اول در سطح کشور است و در حوزه پایش پایگاه‌های امدادی و پاسخگویی EOC جز سه تیم برتر کشور هستیم.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان‌ گیلان به طرح‌های نوروزی این سازمان اشاره و تصریح کرد: با توجه به تلاقی ماه‌ مبارک‌ رمضان و نوروز امسال شاهد طرح‌های حمایتی مختلفی هستیم که در حوزه جوانان شامل ۲۰ پست در مبادی ورودی و مراکز استان، حضور ۳۲ پست در حوزه امداد و نجات از ۲۴ اسفند لغایت ۱۵ فروردین با همراهی ۱۲۰ اعضای داوطلب اجرا و آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

امدادگری بانوان گیلانی در مبادی ورودی استان

غلامی از آغاز‌ به‌کار رسمی فعالیت‌های سازمان در ایام نوروز با حضور استاندار در ۲۳ اسفند در محل فرماندهی نیروی انتظامی استان‌گیلان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از ارکان سازمان جمعیت هلال‌احمر، امدادگران هستند در این ایام در سراسر استان در مبادی ورودی در کنار آقایان از ظرفیت بانوان نیز بهره‌گیری خواهد شد.

این مسئول به ارائه گزارش در بخش املاک و حقوقی پرداخت و گفت: اخذ سند برخی از اراضی پس از ۵۰ سال، تخصیص ۱۸ هکتار فضا در بخش چاف لنگرود به عنوان مراکز آموزش‌ تخصصی، در بخش استطلخ‌جان رودبار نیز حدود ۴۵۰ متر زمین به شکل صلح به هلال احمر اهدا شد.

وی با اشاره به محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان‌ گیلان بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد تخصیص کامل این بودجه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی و تجهیز پایگاه‌ها خواهیم بود.

پایگاه پونل رضوانشهر و شالده شفت در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان‌ گیلان از آغاز به‌کار شعبه ۱۷ سازمان هلال‌احمر در شهرستان خمام به عنوان دفتر نمایندگی خبر داد و‌ عنوان کرد: پایگاه پونل رضوانشهر که قریب به ۱۴ سال داوطلبان در کانکس حضور داشتند و همچنین پایگاه شالده شفت که در ایام نوروز شروع به کار خواهد کرد، در هفته هلال‌احمر با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از پایگاه روستای پاشاکی در پایان سال جدید یا اواسط ۱۴۰۳

غلامی اضافه کرد: در روستای پاشاکی در محور سنگر به سیاهکل که جز حادثه‌خیزترین محورها است حدود ۳ هزار متر زمین توسط اهالی به هلال‌احمر اهدا شد که تاکنون دیوارکشی آن انجام و تا پایان سال آینده یا اواسط سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری خواهد شد.

 شهرستان‌های سیاهکل، بندر‌انزلی و رضوانشهر انبار امدادی مجهز ندارند

این مسئول با بیان اینکه حدود ۲۴ فروند بالگرد امداد و نجات در سطح کشور وجود دارد و کمتر از ۱۹ عدد از این تعداد آمادگی فعالیت دارد که در استان گیلان حدود دو ماه است که یک بالگرد دائمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سطح استان قریب به ۲۲ انبار امدادی مجهز وجود دارد که شهرستان‌های سیاهکل، بندر‌انزلی و رضوانشهر از این قضیه مستثنی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه