مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان هشدار داد:

برخورد قاطع با فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در آستانه فرا رسیدن نوروز را در استان ممنوع اعلام کرد و گفت: با متخلفان برخورد قانونی و قاطع خواهیم کرد.

برخورد قاطع با فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در گیلان

به گزارش هشت‌دی حمزه عشوری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فرارسیدن روز‌های پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، علاوه بر توقیف حیوانات و رهاسازی آن‌ها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان تصریح کرد: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست استان بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها به صورت شبانه‌روزی نظارت دارند.

عشوری همچنین در خصوص گشت‌های نوروزی یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته تا محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی در ایام نوروز در مناطق مختلف استان حضور داشته باشند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را به ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ها و یا سامانه تماس ١۵۴٠ اطلاع رسانی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه